Ik ben bijna 16 en ik moet 12 uur thuis zijn..

Hee meiden,

Zaterdag heb ik een verjaardag van een vriendin. Eerst mocht ik niet omdat mijn moeder ‘gezellig’ een potje monopoly wilde spelen die avond met mij, mijn broertje en zusje. Wat ik echt onzin vond, precies op die avond? Ook zei ze dat ik altijd uit ga, wat helemaal niet zo is. Maximaal 1x per maand en soms helemaal niet. Na heel erg veel ruzie maken en zeuren heb ik het voor elkaar gekregen dat ik mocht gaan. Nu zei ik dat het 02:00 afgelopen is, en nu mag ik niet meer. Ik moet volgens haar 12 uur thuis zijn. Al mijn vrienden hoeven niet voor 04:00 thuis te zijn. Mijn beste vriendin woont vlakbij en meestal rijd ik met haar mee. Haar ouders zijn niet gescheiden maar de mijne wel, dus meerijden zou geen probleem zijn, ik zou gewoon ‘veilig’ thuis komen. Mijn moeder zei dat haar ouders altijd brengen en dat ze zich daarom ‘verplicht’ voelt ook te brengen, waar ze tegen is. Ik kan ook niet fietsen want dat meisje woont 20 km van hier. Ik mag nu, maar ik moet 12 uur thuis zijn, wat ik echt belachelijk vind voor een bijna 16 jarige (ik wordt 16 in december) Volgensmij heeft mijn moeder heel erg moeite met loslaten ofzo, en elke keer als ik een verjaardag heb, hebben we deze discussie. Het is niet zo dat ik heel ontverantwoordelijk ben, ik heb goede cijfers op school, ik spijbel nooit en ik ben altijd op tijd thuis. Ik wil echt heel erg graag naar dat feestje, maar tot 12 uur blijven kan niet, want ik wordt niet opgehaald en ik kan niet fietsen. Wat zouden jullie doen?
liefs

Het is wel een stomme situatie, ja, en ik begrijp dat het vervelend is. Ik zou me er gewoon bij neerleggen, als ik jou was en naar de verjaardag gaan en om twaalf uur opgehaald worden. Zo te horen zul je met verdere discussie enkel bereiken dat je helemaal niet meer mag gaan, dus dat zou ik niet meer proberen als ik jou was.
Misschien kun je er achteraf nog een keertje op terugkomen - dan kan ze je plan immers niet meer blokkeren omdat het al voorbij is.

12 uur lijkt me een goede tijd voor iemand van 15. Wees blij dat je mag gaan. Vraag je moeder wat haar beter lijkt, dat je om 12 uur alleen naar huis fietst of om 2 uur met dat meisje meerijden. (Als ik het goed begrijp, want ik snap je verhaal niet helemaal, alinea’s zouden prettig zijn.)

4 uur 's nachts voor een 15 jarige is ook wel absurd laat.

+100000

Ja ik vind 04:00 ook laat hoor!

Ik wil tot 12 uur gaan, maar ik kom dan niet thuis. Mijn moeder wil me niet halen, ik mag niet met de bus en iedereen gaat pas om 02:00

Ik denk dat die anderen gewoon losse ouders hebben als zij niet voor 4 u. thuis hoeven te zijn.

Je moet je helemaal niet zo druk maken om dat uur, je bent amper 16 jaar, toen mocht ik nog helemaal niet eens uitgaan.

Ik was 16 en mocht toen voor het eerst stappen tot 01.00 uur haha.
Op schoolfeesten moest ik om 23.30 naar huis, terwijl het feest om 0.00 uur afgelopen was.

Ik gehoorzaamde en door het vertrouwen hiermee te winnen, mocht ik al gauw langer blijven.

het is heel vervelend, maar ik denk niet dat je kan gaan, omdat je om 12 uur geen vervoer hebt, en je moeder vind 2 uur te laat.
of je moet met een goede vriendin regelen dat zij ook om 12 uur naar huis gaat, dat je met haar mee kan rijden?

Regels zijn regels.

(Ik vind 12 uur trouwens normaal! 4u is absurd…)

Ik vind 12 uur een normaal tijdstip voor een 15-jarige.

Kun je anders niet regelen dat je blijft slapen bij die vriendin/een andere vriendin, als je echt wilt gaan?

Vraag je moeder hoe zij wil dat je thuiskomt als je om 12 uur thuis moet zijn, aangezien zij je niet wil halen, de bussen niet gaan en ik neem aan dat ze niet wil dat je fietst om die tijd (alleen), en al helemaal omdat het zover is. Misschien ziet ze dan in dat je beter tot 2 uur kunt gaan en dan met iemand meerijdt. Anders moet ze zelf met een goede oplossing komen, zou ik zeggen.

Precies :slightly_smiling_face:

Okee, misschien kan ik idd bij haar blijven slapen of mijn moeder overhalen…

Ik ben 17, bijna 18 en zelfs ik mag niet tot 4 uur wegblijven.
Oke, soms wel, maar dat ligt eraan hoe of wat.

Ik vind eerlijk gezegd dat je dat gewoon moet accepteren, wees blij dat je naar dat feest mag. :wink:

Ik ben bijna 16 en ik moet 6 uur thuis zijn, wie huilt nu het hardst?

Hierboven zie ik veel reacties van 12 uur voor 15 is normaal, nou dat vind ik dus totaal niet! Mijn eindfeest in groep 8 duurde tot 12 uur kom op zeg! En op mijn brugklas kamp hadden we een feest op het kampterrein wat tot 5 uur doorging (maar toen hoefde je maar 3 meter te lopen en je lag in je bed)op mijn 14de mocht ik al tot 2 uur ergens blijven (feesten dat soort dingen) als ik maar samen met iemand naar huis fietste en om de km die ik fietste dan een sms stuurde of een wappje. Ik weet niet of het er aan ligt dat ik 16 ben en dat die mensen boven mij al in de 20 zijn en dat ik midden in het centrum van Rotterdam woon en de rest in een boeren gat/klein stadje (no offense ik wil later ook in een boeren gat gaan wonen)

Misschien is het handig dat je een keer rustig met je moeder om de tafel gaat zitten en dan ook echt met veel voorbeelden en argumenten komt over hoe jouw leeftijdgenoten en de ouders daar van er over denken

Veel succes

Ik vind 12 uur thuis wel vroeg voor een 15-jarige. Hell, toen ik 14 was mocht ik al tot 0300 wegblijven, zolang er maar duidelijke afspraken en tijden waren (waar ik me dan aan hield natuurlijk).

Maar goed, ouders zijn ouders he. Ik zou het maar accepteren en aan je moeder vragen hoe je dan thuis moet komen als ze je niet wil halen.