Hee meiden,
Zaterdag heb ik een verjaardag van een vriendin. Eerst mocht ik niet omdat mijn moeder ‘gezellig’ een potje monopoly wilde spelen die avond met mij, mijn broertje en zusje. Wat ik echt onzin vond, precies op die avond? Ook zei ze dat ik altijd uit ga, wat helemaal niet zo is. Maximaal 1x per maand en soms helemaal niet. Na heel erg veel ruzie maken en zeuren heb ik het voor elkaar gekregen dat ik mocht gaan. Nu zei ik dat het 02:00 afgelopen is, en nu mag ik niet meer. Ik moet volgens haar 12 uur thuis zijn. Al mijn vrienden hoeven niet voor 04:00 thuis te zijn. Mijn beste vriendin woont vlakbij en meestal rijd ik met haar mee. Haar ouders zijn niet gescheiden maar de mijne wel, dus meerijden zou geen probleem zijn, ik zou gewoon ‘veilig’ thuis komen. Mijn moeder zei dat haar ouders altijd brengen en dat ze zich daarom ‘verplicht’ voelt ook te brengen, waar ze tegen is. Ik kan ook niet fietsen want dat meisje woont 20 km van hier. Ik mag nu, maar ik moet 12 uur thuis zijn, wat ik echt belachelijk vind voor een bijna 16 jarige (ik wordt 16 in december) Volgensmij heeft mijn moeder heel erg moeite met loslaten ofzo, en elke keer als ik een verjaardag heb, hebben we deze discussie. Het is niet zo dat ik heel ontverantwoordelijk ben, ik heb goede cijfers op school, ik spijbel nooit en ik ben altijd op tijd thuis. Ik wil echt heel erg graag naar dat feestje, maar tot 12 uur blijven kan niet, want ik wordt niet opgehaald en ik kan niet fietsen. Wat zouden jullie doen?
liefs