Ik ben bevriend met twee soorten mensen en het loopt nu echt fout, iemand advies

Ik ben nu kort en bondig, anders wordt het echt langdradig.

Ik ben bevriend met Lotte en Nathalie. Hun hebben voor de rest geen vrienden. (dat boeit me ook niet, want ik heb het gewoon gezellig met ze).
Ik ben lange tijd ook alleen met hun bevriend geweest.

Nu heb ik veel nieuwe vrienden gemaakt.

Lotte en Nathalie willen zich daarin mengen.
Ik vind dat prima en zou het juist heel leuk vinden.

Lotte wilt alles perfect regelen en is eigenlijk niet chill.
Mijn nieuwe vrienden zijn heel gemakkelijk.
Nathalie is ook chill.

Nu willen Nathalie en Lotte dus bevriend raken met mijn vrienden, maar ze hebben geen idee hoe mijn nieuwe vrienden eigenlijk zijn.

Ons vriendengroepje is nog helemaal niet stabiel, maar iedere x als we hebben afgesproken wordt het 3x zo sterk voor mijn gevoel. Ik ben bang dat als ik Lotte uitnodig dat de sfeer een beetje wordt verpest.

Als ik met Lotte en Nathalie praat, gaat het alleen nog hierover. Ik ben het niet eens met alles wat ze zeggen.
Nu wilt Lotte bijvoorbeeld op een triple date en Nathalie is het daar mee eens.
Ze vinden dat ik een jongen (waar ik iedere dag wel mee praat) moet uitnodigen. Ik vind hem zeker wel leuk, maar ik ben niet echt verliefd, het kan nog wel komen denk ik. Ik kan echt onze vriendschap echt verpesten als ik nu met hem op een date ga. Ik zou ook niet op één avond verliefd kunnen worden.
Ik probeer dit uit te leggen, maar ze zijn dan weer te druk bezig met hun eigen dates.
En ik denk dat hun idee echt gedoemd is om heel ongemakkelijk te worden.
Lotte wilt namelijk iemand uitnodigen waar ze niet eens mee praat. Ze wilt ook niet eerst met hem gaan praten ofzo voordat ze hem mee vraagt.
Nathalie wilt iemand uitnodigen waar ze wel mee praat, maar nooit mee afspreekt. Hij zegt altijd dat hij niet kan.
Áls iedereen komt, gaat het waarschijnlijk heel ongemakkelijk worden. Aangezien Lotte altijd ongemakkelijk is, de vriend van Nathalie is ook heel verlegen en ik heb nog maar 1x apart met mijn vriend afgesproken, dus wij moeten ook nog een beetje een houding zien te vinden.

Ik had het idee om nog wat mensen mee te vragen, waardoor het sws gezellig wordt. Dit willen Lotte en Nathalie niet.

Ik heb heel veel voor Nathalie en Lotte over. Ik erger me er nu aan dat ze het ook van mij gaan verwachten, ze worden boos als ik niet tot het uiterste ga. In werkelijkheid doe ik wel alles voor ze.
Ik ga ze alleen niet uitnodigen als er veel mensen komen die onaardig kunnen doen als mensen niet doen wat ze willen. Lotte en Nathalie kunnen daar (nog) niet tegen.
Als Lotte en Nathalie dan boos tegen mij gaan doen, vind ik echt dat ze kunnen oprotten. Ik heb alles voor ze over en normaal gesproken gaat dat goed. Nu ik merk hoe ze tegen me gaan doen als het niet lukt, ga ik echt aan ze twijfelen.
Aan de andere kant wil ik mijn vriendschap met hun niet weggooien.
Ik ben in verlaten gebouwen geweest, het heel gezellig gehad op feestjes en spreek iedere dag wel met iemand af. Ik heb het gevoel dat ik nu eindelijk iets leuks doe met mijn leven, dit wil ik ook niet weggooien.

Ik zit er echt een beetje mee in de knoop.

Ik snap niet zo goed waarom zij perse bevriend willen worden met jouw vrienden? Jij mag toch wel meer vrienden hebben naast hen, ook al hebben zij blijkbaar alleen maar elkaar? Als jij denkt dat die groep niet goed zou mengen of er geen behoefte aan hebt om die Lotte en Nathalie bij die andere vriendengroep te betrekken, zou ik dat gewoon niet doen.

Wat betreft dat date gedoe; ik snap het niet helemaal, maar als jij er geen zin in hebt, doe je het gewoon niet. Klaar. Heel leuk idee allemaal, maar een triple date werkt niet als eigenlijk niemand een scharrel of vriend heeft.

Ik snap echt niks van dit verhaal…

Zoals Turtletimes al zei, snap ik ook niet waarom ze per se met jouw vrienden ook bevriend willen zijn. Jij hebt ook jouw leven en andere vrienden buiten hen. Als ze hier moeilijk over doen, zijn het duidelijk geen goede vriendinnen. Echte vriendinnen/vrienden zouden je dit volledig gunnen.

Voor zover ik het begrijp, willen ze dat je iemand meebrengt voor een triple date? Niet doen als je er geen zin in hebt. Ik vind het best een vreemd idee (aangezien niemand van jullie een relatie of iets dergelijks heeft) en als jij er tegen je zin naartoe gaat, zal het alleen maar nog ongemakkelijker worden.

Sorry dat het niet duidelijk is, ik vind het ook heel ingewikkeld.

Ze willen bevriend worden, omdat ze zelf weinig vrienden hebben.
Als ik hun er niet bij betrek, worden ze boos.
Als mensen boos worden, steek ik er automatisch geen tijd meer in, omdat ik het niet waard vind. Daardoor heb ik nu ook een beetje ruzie met Lotte en Nathalie.

Ik ga zeker niet op zo’n date, aangezien ik het echt een dom idee vind.

Lotte en Nathalie zijn eigenlijk niet gezellig in een grote groep. Ik blijf toch manieren zien waarop ze in ieder geval wat meer mensen kunnen leren kennen.
Ik voel me verplicht om te helpen, aangezien we goede vriendinnen zijn…

Pfff, het is echt even een rommeltje in mijn hoofd.

Ik hoopte dat ik alles op een rijtje kon zetten door hier iets te plaatsen, maar het is voor jullie even rommelig als voor mij…

oke niet dat ik je hiermee help maar ik vind het vreemd dat je eerst met iemand gaat afspreken (dus die jongen) die je *nog* niet leuk vind, maar je hebt wel een vriend?

Nee zo bedoelde ik het niet.
Hij zou dus mijn vriend zijn voor die date. Het is nu dus nog gewoon een normale vriend.

Je zou een keer kunnen afspreken met zijn allen (jouw vrienden en die twee meiden) en als het niet klikt, gewoon laten voor wat het is.
Aan de andere kant; je bent niet verantwoordelijk voor het regelen van vrienden voor hen.

Lastig, probeer een knoop door te hakken: of een keer proberen, of tegen je twee vriendinnen zeggen dat je het een vervelende positie vindt om in te zitten en dat je je niet verantwoordelijk wil voelen of het klikt.

Het idee van een triple date met die jongens vind ik raar, ik zou daar niks mee doen.

Ok, ik begrijp dat je ze wil betrekken. Maar ten eerste vind ik het wel nogal kinderachtig dat ze boos worden/zouden worden voor zoiets. Als zij het niet kunnen verdragen dat jij plezier hebt met andere vrienden, zou ik helemaal geen tijd meer steken in hen. Ze kunnen toch zelf ook wat moeite doen om andere mensen te leren kennen? Je kan ze altijd proberen te betrekken bij je nieuwe vriendengroep, maar als het tegensteekt (de sfeer is niet meer goed) kan je er ook ieder moment weer mee stoppen.

Dit dus.

Je bent inderdaad niet verantwoordelijk voor hun vrienden. Ik vind het ook niet kunnen dat ze boos worden als jij ze daarvoor niet uitnodigt. Jij mag ook een apart leven hebben.

Is er toevallig niet binnenkort een feest/festival oid waar jullie met z’n allen heen zouden kunnen gaan? Dus dan je nieuwe vriendengroep, jij en lotte en nathalie.
Dan is het al wat makkelijker en leren ze elkaar beter kennen. Of als je toevallig binnenkort jarig bent nodig je iedereen tegelijk uit. Kan je gelijk zien of er een klik is.

Ik snap er niet heel veel van…

Maar jij hoeft geen vrienden voor Lotte en Nathalie te regelen. Zou zeggen dat ze dat zelf maar moeten doen, en dat als jij niet op date wil, jij niet op date gaat. Wel bot, maar duidelijk.

Ik zou gewoon heel duidelijk zijn voor Lotte & Nathalie. Dat je het leuk vindt om met hen af te spreken, gewoon met z’n drietjes, maar dat je het lastig vindt dat ze je min of meer dwingen om bijv op die triple date mee te doen.
Daarnaast vind ik ook niet dat jij hen per sé moet uitnodigen samen met je andere vriendinnen, dat is aan jou.

Ik zou dus gewoon op je strepen staan. Vriendinnen blijven, prima. Afspreken, prima. Triple date, pech voor hun. Ze laten kennismaken met jouw vrienden, aan jou de keus. Ik vind niet dat zij daar wat over te zeggen hebben.

Haha, op je strepen staan, zegt de zebra.
Leuke woordgrap.

Je hebt gelijk^

Hahaha Eevee, die had ik niet eens door. :grinning_face_with_smiling_eyes: