Ik ben best bang..

Ik ga na de zomervakantie naar de 1ste… Maar ik ben gewoon bang… Bang dat mensen mij niet mogen :c

Ik heb al wel 2 vriendinnen… Alleen 1 van de 2 vindt ik eigenlijk niet zo aardig als de andere… Maar dat zeg ik natuurlijk niet… Maargoed… Ik vindt het gewoon raar… Ik voelde mezelf altijd best knap en populair het af gelopen jaar… Maar nu niet meer… 1 vriendin is ook model… En ze draagt geen make-up ofzo… maar ze is gewoon een super knap meisje.

Blijf jezelf, dan komt alles wel goed.

Ik denk dat iedereen het wel spannend vond om naar de 1e van de middelbare te gaan.

Maak je niet druk, het komt vast wel goed! Zolang jij je eigen gewoon gedraagt en niet gaat bitchen, zal het allemaal wel meevalllen.

Zal ik zeker doen, bedankt.:couplekiss_man_woman:

Je moet gewoon blijven als hoe je was, en niet veranderen alleen maar omdat je naar de middelbare gaat. In het begin is het natuurlijk altijd spannend, maar als je daar zit dan denk je van ‘waarom vond ik dat zo eng?!?!’ het valt allemaal hartstikke mee

Het valt best wel mee hoor, maak je niet zo druk!

Aahw jullie zijn veel aardiger dan mensen op GoSupermodel haha…

Wacht maar af …
MUHAHAHA.
Nee grapje ;d.

Oke…

Vorig jaar ging ik helemaal ALLEEN naar de 1ste ,
nou ik had een kud klas maargoed,
echt iedereen is zenuwwachtig enzo hoor,
je bent heus niet de enige.

Ik ga dus ook helemaal alleen… Helemaal NIEMAND uit me klas… En die 2 meisjes waar ik nu wel mee om ga… Daar ben ik gewoon op afgestapt en hyves etc. gevraagt…

Ik snap dat je het eng vind, ik vond het ook heel erg eng. Ik kon gewoon niet slapen de nacht ervoor. Maar waarom is het belangrijk dat je knap/mooi bent? Ik ben verre van dat en ik heb het ook overleefd, en ik heb hele leuke vriendinnen! Wees gewoon jezelf, doe aardig, maak een praatje met iemand. Ga vooral neit de bitch uithangen om populair te worden.
Heel veel succes, het komt wel goed!

Ik snap dat je het spannend vind. Gelukkig is er een best lange introductieperiode op de middelbare school. De eerste week doe je vooral activiteiten met je klas, zoals een sportdag, vraagspellen enzo. Hierdoor leer je mensen beter kennen. En in de brugklas moet je nog vaak werkstukken maken in groepjes, dus met de groep waar je dan inzit, word je snel vrienden.
En (ik neem aan dat jij dat bent op je avatar) als ik je zo zie, dan zie je er gewoon uit als een zelfverzekerd, leuk meisje dat echt niet snel buiten de boot valt. Dus dat komt heus wel goed!

Na een weekje ben je het al helemaal gewent, het van klas wisselen enzo. Vrienden komen vanzelf, iedereen zegt altijd dat je jezelf moet zijn, en dat is écht waar!

Oke, je zit dan misschien helemaal alleen in de klas maar je hebt toch nog die twee vriendinnen? Dus zo erg kan het toch niet zijn?

Ik zelf ben nog met 6 andere vrienden ofzo naar de 1ste gegaan. Dan ben je al minder zenuwachtig maar ik denk dat ik ook super zenuwachtig zou zijn geweest moest ik helemaal alleen gaan. :’)
Maar inderdaad, wees gewoon jezelf. En probeer ook een beetje sociaal te zijn.

Ik vond het ook heel eng toen, maar iedereen kent elkaar niet in de 1e! Misschien 2 of 3 mensen die elkaar kennen in de brugklas, maar echt niemand kent elkaar goed. Probeer de eerste dag met iedereen even te praten en jezelf te blijven en dan komt het zeker goed :3.

Ja, dat had ik eerst ook! Ik vond het echt heeeeel eng, bang dat ik gepest ging worden(nog nooit geweest). Maar uiteindelijk, zijn er altijd mensen waarmee je kunt opschieten! Maar je moet ook niet aandringen, dan is het ook niet goed. iniedergeval, het komt allemaal goed!

haha, ik kende alleen jongens van me nieuwe klas.
maar nu ben ik een jaar verder en is alles goed gekomen.
in begin is wel even wennen, en mis je groep 8.
maar nu ben je alles gewend en heb je veel vrienden.

:’) Ik haatte de 1e klas.

Gelukkig heb ik wel mijn huidige vriend leren kennen toen, buwaha.
Nee, ik denk er nog nauwelijks aan terug; het was gewoon een flauwe mengelmoes van pre-pubers met een grote mond die stoer probeerden te doen.

En ik denk dat je gedachten als ‘knap en populair’ moet loslaten, want dat heb je sowieso niet nodig om vriendschap te sluiten. Al voel je je hondslelijk en een loser, wees gewoon jezelf; mensen accepteren je of niet, hun keus. Je maakt jezelf alleen maar onzeker, hoewel ik wel snap dat je zenuwachtig bent.