Ik ben beschaamd.

Hello,

Afgelopen koningsnacht ben ik, erg gezellig, met een grote groep op stap geweest. Hier kwam wat alcohol bij in het spel… Ja, I know, minderjarig drinken is niet oké, maar mijn ouders weten alles en ik zelf herinner me de hele avond prima.

Ik heb iets gedaan waar ik nogal spijt van heb. Ik was een klein beetje aangeschoten en hierdoor heb i de hele avond ook klef gedaan met een jongen die mee was. Nu is daar niks meer van geworden.

Waar ik me voor schaam is het feit dat een van mijn beste vriendinnen, die ook mee was, bi is, en hierdoor dus wel eens met meisjes zoent. En ja, ik heb met haar gezoend, waar iedereen bij was. Verder zijn dingen tussen ons niet awkward meer, maar ik voel me niet aangetrokken tot meisjes, sowieso niet tot haar, en ik heb wel met haar gezoend, en dat terwijl ik ook maar 15 ben (en zij 16)
En dan ook nog het feit dat die avond ik dus mij eerste zoen heb gehad met de jongen, en op diezelfde avond ook met haar…

Zij was ook aangeschoten, maar alsnog vind ik het kut. Niemand heeft er meer wat over gezegd, maar toch voelt het beschamend. Waarom?

Hopelijk verward dit niet te veel, ik moest het toch echt even kwijt.

Zulke dingen kunnen gebeuren, maar je kunt het niet ongedaan maken. Ik snap wel dat je je ervoor schaamt, maar het was waarschijnlijk ook een beetje nieuwsgierigheid en je zou het wss niet gedaan hebben als je niks gedronken had. Maak je er niet te druk om he, zoiets kan gebeuren en er hebben wel eens meer mensen dat gehad!

Maar probeer het te vergeten en het is echt geen schande dat zoiets gebeurt! Alleen probeer niet echt meer te drinken, daardoor heb je jezelf niet 100% in de hand + ice tea is veel lekkerder! :grinning:

Ik heb vroeger ook eens een meisje gekust, een vriendin van me, omdat we wouden weten hoe dat voelde. Ik had toen nog nooit iemand gekust dus dat was ook wel raar en ongemakkelijk. Maar nu interesseert het me helemaal niet meer, ik heb een leuke vriend en ik leef gewoon verder. Iedereen doet wel eens rare/domme dingen waar je spijt van krijgt en zolang het een kus is en niets meer valt het nog mee. Ja, het is eigenlijk al wel een grote stap, maar daardoor (is het kussen bij mij) nog specialer geworden. Ik hecht nu meer waarde aan een kus dan ik ooit verwacht had en vind het ook leuker om een kus te krijgen van mijn vriend. :slightly_smiling_face:

Wat jij mag uitgaan op je 15e? :flushed:

Maar eh het is niet zo erg. Ik heb ook weleens met een meisje gezoend terwijl ik hetero ben (oke ik denk 5% lesbi)en vrienden van mij waren daarbij. Dag erna was het grappig, vond ik zelf ook. Daarna had niemand het er meer over. Mensen staan daar echt niet bij stil en ook al deden ze dat wel, wat maakt het uit? Jij weet toch voor jezelf dat het niks betekende en dat is het belangrijkst.

Ik snap heel goed dat je je schaamt, maar ik zie vaak genoeg vriendinnen elkaar voor de lol zoenen of om aandacht van jongens te trekken… het is echt niet zo raar als je denkt. Misschien vond zij het wel grappig.
misschien moet je er over praten, als het je echt zo dwars zit?