Ik ben bang.

Ik probeer het kort te houden, want het is een vrij lang verhaal.

Mijn buurvrouw is getrouwd met een Egyptenaar, hij was vanaf augustus bij haar. Hij is gister weer teruggegaan naar Egypte. Hij is dus echt een regelrechte klootzak die hier al teveel schade heeft aangericht. (Mijn buurvrouw mishandelt, mijn buurmeisje gebeten etc) Nou, mijn buurvrouw heeft hem gister naar Schiphol gebracht, alleen de terugreis duurde dan nog wel 2 tot 2,5u. Nadat ze gebeld had ging ik bij haar thuis even wat spulletjes van hem opruimen en weggooien. Maar nu komt het, ik ben héél bang dat hij hier in het dorp wat geregeld heeft om mijn buurvrouw en buurmeisje in de gaten te houden. Ik liep gister naar de berging toe, en ik weet 100% zeker dat ik de deurklink/deur hoorde, en ik ben echt een held op sokken dus ik heb gelijk mama geroept en ze ging kijken, maar ze zag niemand. Net kwam mijn buurmeisje bij me, ze zei ‘Anneli, toen jij gister de deur in de berging hoorde, zag ik even later iemand bij het raam staan…’ oh ik flipte zo erg, ze is nog maar 8. Ik kan dat dus totaal niet hebben :stuck_out_tongue: maar ik durf het ook niet tegen mijn buurvrouw te vertellen, want misschien maak ik haar onnodig bang. Maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen?

ooh ik dacht dat je buurvrouw jouw buurmeisje beet omdat er mishandelt ipv mishandeld staat
ksnapte het al niet
maar zijn ze nou gescheiden of issie op vakantie of wat?
want als hij gewoon weg is komt ie toch niet zo snel terug?

Met je ouders hierover hebben en samen iets erop verzinnen.
Dadelijk is er echt iemand die hun in de gaten wilt houden…

Dat laat ik mama wel doen haha :stuck_out_tongue: ik durf in dit huis in het donker niet meer naar beneden. Vind dit zo’n eng huis hehe.

Nee hij is terug naar Egypte, omdat hij daar woont. En hij komt niet meer terug, want dan vermoord ik hem serieus. En ze zijn nog niet gescheiden, mijn buurvrouw wil dat wel, maar ze is bang voor de gevolgen. Omdat we ook niet weten of hij wat geregeld heeft hier in het dorp. (Mensen die het huis in de gaten houden etc) mijn buurmeisje mag de eerste weken ook niet alleen naar school, op school word verteld wie haar ophaalt. We houden gewoon overal rekening mee.

zowiezo zeeggen

vraag of je ouders er met de buurvrouw over praten?

ik zou het aan je ouders zeggen en kijken wat zij zeggen dat je moet doen :"D

Inderdaad, sowieso zeggen

Oh, wat naar :confused:
Ik zou eerst inderdaad wat ‘research’ doen. Want straks is het loos alarm, en dan heeft je buurvrouw allemaal onnodige stress enzo. Maar als je meer bewijs hebt, gelijk zeggen tegen haar!
En sowieso er met je ouders over praten.
ehh, ik zou echt vet bang zijn D:

Ik snap het niet?
Hoezo durf jij niet naar beneden? Het was toch niet in jouw huis ?
En dat je die deur hoorde, wie denk jij dat dat is ? Niet die vader ofzo toch, want die zit in Egypte…

Maar waarom dat buurmeisje dan ook in de gaten gehouden? Of is het de dochter van je buurvrouw? Ik snap je verhaal niet helemaal geloof ik.
Jij bent bang dat hun in de gaten worden gehouden? En waarom ging jij spullen weg gooien in dat huis van hun? En waarom ben je daar nu dan?
Ik snap wel dat je bang bent, maar veel dingen van je verhaal snap ik niet echt. En aan de andere kant heb ik zoiets van, ja misschien is het hard, maar het is niet jou probleem het is niet jou moeder of zus of what ever… Ik zou me er niet te veel mee bemoeien want anders ben jij straks de pineut terwijl jij alleen wilt helpen, en dat snap ik ook wel. Dus ik zou er met iemand over praten en het verder met rust laten.

Oh gat, dat lijkt me ook echt eng! Ik zou het er eventjes met je ouders overhebben.

Wat naar voor je, miss kan je er met je beste vriendinnen over praten, en als je bang bent vragen of je bij hun ( vriendinnen) kan logeren? En over dat iemand hun in de gaten houdt: Ik zou eerst heel goed nagaan, want wat als je het mis had? Dan was het stressen en bang zijn voor niks! Hier mijn super knap idee: Maak een lijstje met punten die je na kunt gaan of er echt iemand hun volgt/ in de gaten houdt bijv:

• Hoelang worden we in de gaten gehouden
  • Sinds wanneer?
  • Welke uren?
  • op welke plaats

tip: als je weet bijv. je buurmeisje wordt al 3 dagen om 16:00 gevolgd op het plein, dan moet je de volgende keer om 16:00 op het plein staan en als je inderdaad iemand in de gaten krijgt moet je echt iemand erbij halen/ naar de politie!

Succes :couplekiss_man_woman: