Ik ben bang

Heeee meiden,
Ik heb sinds een korte tijd een heel leuk vriendje en alles gaat goed.
We zijn nog niet verdergegaan maar heel misschien gaat dat binnenkort wel gebeuren.
Mijn probleem is dat ik nog niet zo veel ervaring heb op het seksgebied.
Als ik mezelf probeer te vingeren (doe het bijna nooit) voel ik al dat ik mezelf aanspan als ik er 1 vinger in doe. Nu ben ik bang dat als hij mij probeert te vingeren, dat het gewoon niet lukt omdat het niet gaat.
Dan zou ik me echt super erg schamen.
Heeft iemand van jullie misschien tips?
Alvast super bedankt meiden :slightly_smiling_face:

Niet schamen. Toen ik werd ontmaagd, had ik zelf nooit gevingerd (doe het nu nog steeds niet) en het ging inderdaad wat moeilijker. Als je je goed ontspant, dan gaat het allemaal lukken. Dus maak je hier geen zorgen over.

Ze is niet bang voor de seks zelf, alleen dat het niet lukt.

On topic: misschien is het wel slim om, als de tijd rijp is, tegen hem te zeggen hoe jij je erover voelt en wat jij denkt dat gaat gebeuren. Dan kan hij er ook rekening mee houden en is het niet meer ‘raar’

@xsusie93

Jij snapt mij, ik ben niet bang voor de pijn ofzo.
Het is meer de gedachte dat ik het gewoon super vervelend zou vinden als het gewoon niet lukt :frowning_face:

Langzaam beginnen en het hem van tevoren alvast uitleggen ofzo. Ik las btw eerst “we zijn nog niet vreemdgegaan” hahaha.

Vaker bij jezelf oefenen? Dan zal het misschien een stuk gemakkelijker zijn als hij het bij jou wilt proberen.

Ik ben ook echt helemaal niet ‘nat’ als ik het bij mezelf probeer, is het dan logisch dat het dan moeilijk gaat?

Hier, je zegt het zelf al. Je bent niet nat als je het zelf doet. Dan wil het ook niet.
Bespreek met je vriend dat je zelf eigenlijk niet vaak / nooit wat bij jezelf hebt gedaan, en dat je het wel spannend vind.
Maar weet je, je moet je niet nu al schamen omdat je denkt dat het niet lukt, voor het zelfde geldt gaat het super makkelijk.

Bedankt voor alle tips!!! :slightly_smiling_face: