Ik ben bang

Dit klinkt misschien heel onbegrijpelijk, maar ik ben heel erg bang dat ik langzamerhand al mijn verstand kwijt begin te raken.

Ik vind het heel erg lastig om nog met mensen om te gaan, vooral als ik met meer dan een persoon ben en ik kan me amper concentreren. Ik dacht dat het met tijd wel over zou gaan, maar het is nu al drie maanden zo en het lijkt alleen maar meer te worden.

Ik wil heel graag weer zijn zoals ik eerst meer was en niet ergens over twee jaar helemaal vast zitten. Herkent iemand dit/ heeft iemand advies voor mij?

Ik zou naar de huisarts gaan en je via daar misschien door laten sturen naar een psycholoog oid.

Ik had ook zoiets maar je moer gewoon heel veel gezonde dingen eten en veel sporten!

Het is verstandig langs te gaan bij de huisarts. Die kan je verder helpen. Je hoeft je geen zorgen te maken dat de huisarts het raar zal vinden, die hoort dit wel vaker.
Als je een goede band hebt met je ouders, zou ik hen ook inlichten.
Sterkte meid

Ik loop al een halfjaar bij een psygoloog, maar tot nu toe heeft dat niet heel veel invloed gehad helaas.

Ik herken het gevoel. In mijn ervaring is het vaak iets dat je jezelf aanpraat. Met behulp van therapie leer ik zien dat mijn gedachten soms niet overeen komen met de werkelijkheid, en daar leer ik nu mee om gaan. Misschien is professionele hulp ook een optie voor jou.
In ieder geval is er over praten met iemand heel goed. Dan hoor je de nuchtere visie van een ander en dit kan er voor zorgen dat je je gedachten gaat analyseren en er achter komt dat je je zorgen maakt om iets wat er eigenlijk niet is.

Oh, lees nu je comment pas over dat je al hulp hebt. Misschien een andere vorm van therapie? Ik doe nu groepstherapie gecombineerd met creatieve therapie, werkt voor mij fijner dan 1 op 1 gesprekken.

Dan zou je naar een andere psycholoog kunnen gaan!