Ik ben bang voor de tandarts !

Ik weet het, het klinkt echt heel dom, maar ik haat de tandarts echt.
Ik moet morgen weer naar de tandarts & ik zie er echt tegenop.
heeft iemand tips?

waarom ben je bang dan?

Er zijn toch speciale tandartsen voor mensen die bang zijn voor de tandarts? Die hebben er voor geleerd om mensen gerust te stellen en die de tijd voor je nemen.
Ik weet het niet precies maar ik heb ooit zoiets gehoord.

toch gewoon controle? niet bang zijn.

Join the club.

Ik moet vrijdag. En ik vind het eigenlijk ook nooit zo leuk, maar als ik er eenmaal ben is dat wel over.

Hoezo ben je bang?
Hij kijkt alleen en als je goed je mond verzorgd zal hij je heus geen pijn doen, hooguit als je wat tandsteen hebt of een gaatje maar dat is een ander verhaal.

ik haat ook de tandarts
echt
het ergste wat er is.
ik moest vannochtend
en gelukkig was alles in orde =)
ik heb geen tips; alleen; altijd goed poetsen. en flossen vinden ze ook leuk!

heb je toevallig rood haar?

gewoon doorzetten ik vind het ook vervelend!!

ik ben bang voor mn ortho, maar die man is gewoon eng

Ik heb er ook een hekel aan hoor! Ik beloon mezelf vaak achteraf, met lekker even tutten, kopje koffie & een stuk cheesecake bij bagels&beans of iets dergelijks! =)

ik?
hoezo?

Ik weet helemaal hoe je je voelt. Ik ben echt zó zenuwachtig van tevoren, en dan ga ik kokhalzen, en dat maakt het alleen maar erger.
Ik probeer meestal aan leuke, andere dingen te denken. Mijn moeder gaat altijd mee en ik praat met haar dan gewoon over school en zo, dat helpt wel.

En toen ik iets moest doen wat langer duurde, heb ik mijn iPod meegenomen =]

Dat word gezegd, dat mensen met rood haar banger zijn voor de tandarts. (Ergens in die richting :stuck_out_tongue:)

Ben je bang voor je tandarts om wie/hoe hij is of om het feit dat hij een tandarts is?

Ik was er ook altijd heel bang voor, maar nu ik een beugel heb, moet ik er zo vaak heen, dus het boeit me niet meer zoveel.

Ik ben niet bang voor de tandarts, maar ik kan er nooit tegen als ze in mn mond zitten te frutselen, ik ga heel snel kokhalzen. En dat vind ik dan op zich voor mezelf weer niet zo heel rampzalig, maar zo vervelend voor de tandarts zelf :stuck_out_tongue:
Dus mijn ‘ik houd niet zo van de tandarts’ is nogal gecompliceerd :stuck_out_tongue: Iig niet dat ik bang ben voor pijn fzo.

Ik weet alleen dat het bij mij altijd helpt om te zeggen hoe t zit. Dus ik zeg ‘sorry, maar ik kan slecht tegen gefruts in mn mond’, en dan zeggen ze ‘oh, er zijn heel veel mensen die dat hebben’, en dan voel ik me minder stom. Als jij nou zegt ‘sorry, ik weet dat t nergens op slaat, maar ik ben echt bang dat u enge/pijnlijke dingen moet gaan doen’ of waar je dan ook bang voor bent, dan houden ze daar ook rekening mee en is het minder erg!

Vrijdag moet mijn eerste gaatje gevuld worden in me kies :c komt door me beugel die ik had xD rot ding x]

Maar misschien helpt het om van die stress spree te gebruiken voor je gaat, daar word je meestal rustig van :slightly_smiling_face: en als je bang bent dat hij je pijn gaat doen kan je alvast een pijnstiller innemen ^^
Succes!

echt?
ik heb wel rood haar x]
maar het is
niet
natuurlijk x]

aaaaaaaah ik ben ook zo enorm vreselijk bang voor de tandarts! ik moest vandaag heen ( had gelukkig nix pfoooeh) maarjaa… vorige x had ik wel gaatje en moest ik geboord worde en ik flipte helemaal 2 assistents moeste er bijkome om me armen vast te houden zo beschamend…:flushed: maarja het is zow eer voorbij, en gelukkig maar 2 x per jaar!