Hey allemaal, ik heb een vervelend probleem en misschien weet iemand van jullie wel wat ik hieraan kan doen… .Of misschien heb je dit zelf al meegemaakt.
Ik denk dus heel veel na, echt enorm veel. Hierdoor slaap ik ook slecht en kijk ik nooit uit naar een nieuwe dag. Dit schooljaar ben ik klaar met mijn studie, maar hierdoor ben ik echt helemaal lost. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Hierdoor maak ik mezelf bang door dingen te denken zoals;
‘misschien vind ik geen job en word ik dakloos’
‘misschien vind ik nooit meer partner’
‘als ik een fulltime job begin, heb ik misschien geen tijd meer om mijn dromen te volgen. en dan kan ik beter niet leven’
En zo gaat het maar door… ik beng echt bang voor de toekomst en elke dag kom ik dichtbij het einde van mijn studie. En de studie die ik volg vond/vind ik verschrikkelijk. Gelukkig toch maar afgemaakt.
Ik maak mezelf echt helemaal gek door deze gedachten maar ik krijg ze maar niet uit mijn hoofd.
Ook heb ik al een aantal jaar een heftige depressie die mijn leven overgenomen heeft. Daarom wil een jaartje off nemen om te kijken wat en hoe. Om voor mezelf te zorgen en de rust te nemen om na te denken. Maar als ik dit tegen mijn moeder vertel wordt ze echt meteen kwaad. Ik moet van haar meteen na mijn studie fulltime werken. Haar woorden ‘Waarom doet iedereen normaal en gaat iedereen normaal werken, maar moet jij weer moeilijk doen’ ?
Ik ben echt helemaal de weg kwijt