Ik ben bang dat mijn moeder weer begint met roken.

Hoihoi.
Zoals mijn titel het al zegt.
Vanochtend kwam er bezoek en mijn moeder is al ruim 1 jaar gestopt omdat ze zwanger was en nou heb ik dus een klein broertje van 3 maanden.
Maar ze was daarvoor al gestopt. Dus vanochtend kwam er bezoek en ik zat achter mijn laptop en komt er een rookgeur. Ik dacht natuurlijk dat het gewoon een van mn kennissen was die rookte, dus ik liep naar buiten en zag dat ze een sigaret in haar hand had. Ik werd boos en schreeuwde dat ze hem nu moest gooien enzo, maar ze nam gewoon 1 trekje door. Toen rende ik teleurgesteld naar boven en sloot me op in mn kamer voor 3 uur. Ik wil echt niet dat ze weer begint. Al vanaf mijn kleinheid heb ik ruzie met haar over dat ze rookte. Ik weet dat je niet meteen verslaafd kunt raken na een paar trekjes, maar dat waren niet haar EERSTE trekjes dus. Ik heb dus nou ruzie met haar en ik dreigde haar met dat als ik nog een sigaret zie dat ik gewoon stiekem een neuspiercing ga laten zetten (In mijn vorige topic volgensmij zei ik dat ik een neuspiercing wou maar het niet mocht) Ik weet dat dit onzinnig klinkt maar zo boos was ik dus. Ik was echt teleurgesteld, ik dacht dat het een nachtmerrie was maar het was dus echt. Ik wil echt niet dat ze begint met roken. Ik hoop niet dat jullie denken dat ik me aanstel, en misschien denken jullie: Kom op joh het waren maar een paar trekjes. Nee niet daarom. Maar bijna al mijn moeders vriendinnen roken en als ze het haar aanbieden zegt ze wel vast ‘nee’ omdat ik naast haar ben. Maar ik ben bang dat haar vriendin haar zoiets gaat vragen zonder dat ik erbij ben en dat ze dan gewoon stiekem durft te roken. Dus ik schreeuwde allemaal zo van: Jij gaat wel stiekem roken maar ik mag geen piercing? Ik wil gewoon dat ze die vieze troep niet aanraakt. Sorry voor de mensen die roken.
En sorry dat het zo lang was maar ik moest het echt even kwijt.

kus Britt.

Jij bent het kind, zij is de moeder. Jij hebt niks over haar te zeggen.

Wat Narry zegt…

Ik snap je helemaal hoor. Mijn moeder zit nu met longemfyzeem door het roken en nog vertikt ze te stoppen. Maar door je puberaal te gedragen en een neuspiercing te nemen maak je het er niet beter op. Je kan beter een keer op een volwassen manier met je moeder gaan praten en zeggen wat je er van vindt en waar je bang voor bent.

Moeder die rookt = wereld ramp

In dit topic en in je neuspiercing topic klinkt het echt als “Ik wil, ik wil, ik wil” Niet alles hoeft te gaan naar hoe jij het wilt. Je moeder is nog altijd je moeder en jij bent een kind die naar haar moet luisteren en niet andersom…Heel simpel.

Kanker krijg je tegenwoordig van alles…

[/b]

know that feeling bro

wat narry zegt .

Gezondheid boven alles, het lijkt me sterk dat je alle gezondheidsrisico’s kan ontwijken. Dan moet je al in een plastic bubbel leven. Ik persoonlijk denk dat je moeder de risico’s kent van roken en daardoor ook genoeg geïnformeerd is om zelf de keuze te maken om te roken.

Wat is nou het verschil of ze het stiekem doet of openbaar. Als ze het stiekem doet dan heb jij tenminste geen last van meeroken. Zo kan je het ook bekijken.

Maar zoals Narry al zei, overal krijg je kanker van tegenwoordig.
En je kan van veel meer dingen dood gaan…

Ik snap precies wat je voelt. Mijn moeder was gestopt, weer begonnen, en is sinds 2 dagen weer gestopt. Nu hopen dat ze het volhoudt want ik vind roken ranzig en het is zo slecht voor je. Het enige wat ik je zou kunnen aanraden is even een goed gesprek met haar aangaan. Leg duidelijk uit hoe jij over roken denkt en wat de gevolgen van roken zijn, ook al zal ze die vast wel weten.

+ Ik vind jou heel respectloos als je tegen je moeder gaat schreeuwen, het is haar leven. Het is slecht voor je gezondheid maar dat zijn heel veel dingen en je moeder zal vast wel de gevolgen weten. Het hoeft trouwens ook niet te betekenen dat ze gelijk weer is begonnen af en toe kan ook, ken genoeg mensen die dat doen.

Jaaaa met naar boven rennen en schreeuwen bereik je wat.

Ik zie nergens staan dat je al geprobeerd hebt gewoon met haar te práten? Vertel haar dan gewoon dat je je zorgen maakt dat ze er ziek van wordt en dood gaat.

En verder is het haar keuze ja. Ze staat netjes buiten te roken zodat het niet in huis komt en ze belast jouw gezondheid er dus ook niet mee. Pech voor jou, om het maar even hard te zeggen. De meiden hierboven hebben gelijk. Het is rot, maar niet jouw keuze.

CALM YO TITS GURL.

Wij proberen je alleen maar te helpen met adviezen he? Niet boos op ons worden en ons verwijten maken.

Mensen doen er wel luchtig over. ‘Je krijgt v alles kanker’, ja duh je weet toch ook zeker dat je ooit dood gaat. Betekent niet dat je nu lekker yoloooo kan doen, omdat je toch wel van iets anders kanker kan krijgen.

probeer met haar te praten in plaats van je kinderachtig te gedragen, ze is volwassen en weet de risico’s van het roken, haar keus of ze het wel of niet doet. I k denk dat jij er ook niet blijer op gaat worden als ze het nu elke keer stiekum gaat doen.
Het lijkt wel of jij in dit verhaal de moeder bent…

mijn ouders roken ook, ze weten dat het niet ok is en zeggen ook steeds tegen me dat ik het niet moet doen, voor de gezondheid van mij en mijn broer roken ze nooit in het bijzijn van mij, en anders onder een lucht zuig kap zodat ik er niet mee “bevuild” word.

tegenwoordig is echt alles wat je consumeert bijna slecht voor je en kan je er dood aan gaan, je moet toch ooit dood gaan…

Opzich is het best leuk om dit topic psychologisch te bekijken en te zien wat voor terug kerende patronen er zijn.

Ten eerste doet de TS erg aan generaliseren om gedrag goed te keuren “Iedere puber doet dit” “Iedereen heeft wel eens ruzie met de ouders” Net zoals “Iedereen zegt dat die piercing mij goed zou staan”

De ene keer zegt ze Ik heb sinds ik al klein ben al ruzie met haar omdat ze rookt. Altijd vond ik het stinken, vies, ongezond enzovoort. En daarna gooit ze het weer erop dat ze alleen wilt dat haar moeder stopt omdat de kans op kanker groter is, ander is het wel goed dat ze deed roken.

Verder ligt er een diepe haat tegen het feit dat ze niet alles krijgt wat ze wilt. Dit resulteer in schreeuwen en dreigen/ boos gedrag.
Alles wat haar moeder doet is om de TS te irriteren, het draait dan ook alleen om haar in het gezin zo te zien.

Verder is een verband gelegd tussen een moeder die veel rookt van een vriendin en haar eigen moeder die na 1jaar gestopt te zijn [voor het welzijn van haar baby] nu 1 sigaret opstak. Dit moet meteen een verslaving worden…

Ik vind dit een interessant topic…

Iemand kan zijn hele leven gezond leven en morgen een stap buiten zetten en overreden worden. Het is niet alleen kanker maar je kan voor iedere schijt wel een reden verzinnen waarom het niet goed is.

Zonnebank = kanker
Snoep/eten = obesitas
Buitenlucht = bacterieen
Nagelslakken = zal ook wel iets giftigs in zitten
Tampons = tamponziekte
Mobiele telefoons = straling
enzv enzv…

Haar moeder is oud genoeg om zelf die keuze te maken, vind ik.

Jij bent mijn held van de dag.
Wees vereerd

Dankjewel, altijd fijn om te horen dat mijn werk gewaardeerd is.

-