Oke, laat ik dit meteen even (hopelijk) goed en duidelijk uitleggen.
Ik wil heel graag werken, geld verdienen en vooral: ervaring opdoen.
Nu heb ik gisteren een sollicitatie gesprek gehad dat heel erg goed ging voor de verandering. Meestal gaan sollicitatiegesprekken bij mij niet zo goed, ik word zenuwachtig, ga veelste veel praten en zeg misschien niet altijd de handigste dingen.
Nu, dit gesprek ging dus wél heel goed, ookal was ik nog steeds heel zenuwachtig, maar ik kon mezelf voor de verandering eens inhouden waardoor ik dus niet teveel ben gaan praten, haha.
Een vriendin van mij werkt al bij het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb, en heeft van de leidinggevende al gehoord dat ik zo goed als aangenomen ben. Morgen word ik persoonlijk gebeld of ik aangenomen ben.
Hier slaat bij mij de paniek toe. Ik ben bang dat ik het niet kan, dat ze me daar heel erg dom vinden omdat ik dingen misschien niet de eerste keer snap, dit komt ook weer door de zenuwen. Hierdoor kan ik informatie de eerste keer niet goed opnemen.
Ik heb net serieus een uur zitten janken omdat ik zo bang ben dat ik aangenomen ben en dat er dan blijkt dat ik het helemaal niet kan. En dit terwijl, zoals ik als zei, ik juist heel graag wil werken.
Mijn angst komt waarschijnlijk voort uit mijn vorige baantje, ik werkte als kamermeisje bij een van der valk hotel. Hier werd ik door de leidinggevende heel erg afgezeken, voorschut gezet, uitgescholden en ben ik uiteindelijk na 3 weken ontslagen. Ook heeft deze leidinggevende dingen die ik haar in vertrouwen verteld heb, doorverteld aan het gehele team waardoor ik enorm gepest en uitlachen werd. Helaas had ik geen andere keus dan mijn leidinggevende mijn privé problemen uit te leggen, omdat ik hierdoor een dag niet kon werken en ze zich afvroeg waarom. Anders had ik deze dingen namelijk nooit verteld.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet nu. Ik wil zo graag werken en mijn eigen geld gaan verdienen, maar aan de andere kant ben ik heel erg bang dat het allemaal niet lukt en dat ze me daar een enorme sukkel vinden.
Ik hoop dat jullie advies hebben! Normaal gesproken ben ik helemaal niet onzeker of iets in die richting, dit is echt alleen werk gerelateerd.