Ik ben bang dat ik lesbisch ben.

Hoi meiden :slightly_smiling_face:

Ik heb een groot probleem. Ik ben namelijk bang dat ik lesbisch ben. Ik voel me sterk aangetrokken tot meisjes, en ik val ook niet op jongens heb ik ontdekt. Het grote probleem: Mijn beste vriendin praat altijd heeel lullig over lesbische meisjes. Ik moet het aan iemand kwijt, maar ik weet niet wie. Ik wil mijn vrienden niet kwijt raken. Maar ik heb ook het idee dat ik verliefd ben op een meisje. Echt ik weet niet meer wat ik moet doen…

(K)

Je hoeft echt niet bang te zijn om lesbisch te zijn. Tegenwoordig is dat heel normaal hoor. En ieder mens is anders! 't Is juist goed voor je dat je dit ontdekt hebt. Ik zou er wel met je vrienden over praten als je zelf ver genoeg daarvoor bent, als je er klaar voor bent. Ik snap namelijk dat je het zelf ook nog een beetje uit moet zoeken misschien? Als zij dan stom reageren dan vind ik ook niet dat het echte vrienden zijn, vrienden staan voor alles open en respecteren hun vrienden. Succes!

Het maakt toch helemaal niks uit? Er zijn zat jongens en meiden die hetzelfde hebben. 3 mensen in mijn jaar zijn er openlijk voor uitgekomen en het is volledig geaccepteerd. Hun vrienden zijn nog steeds dezelfde en ze hebben er geen problemen mee gekregen.
Als ik jou was zou ik experimenteren, zodat je het wat beter weet etc.

Nou, allereerst hoef je er niet bang voor te zijn, er is niks mis mee met lesbische meisjes. Ik weet alleen niet hoe ik je verder kan helpen door je zekerder te voelen…
Probeer rustig erover te praten met je vriendinnen, dat ze niet zo raar of vies zijn als zij denken?

thanks girls! Voel me al een stukje beter :slightly_smiling_face:

.

lijkt mij ook.

Hoezo ben je er bang voor? Er is toch helemaal niks mis mee.
Ik zou het er gewoon eens met (een van, of een paar van) je vrienden over hebben, natuurlijk niet direct zeggen dat je waarschijnlijk lesbisch bent, maar kijken hoe ze reageert.
Of vragen: Maar wat als een van onze vriendinnen nu lesbisch was, wat zou je dan doen?
Dan zeg je zelf dat het jou (ook?) helemaal niks uit zou maken, en dat je ieder mens gewoon in zijn waarde moet laten. Praat er gewoon over, en dan kan je het na een maand ofzo tegen je vriendinnen vertellen.

tegenwordig is het heel normaal en ze aceptere het heus wel en zo niet dan moet je blij zijn dat je van ze af ben wand dan zijn het nooit egte vriendine geweest.en je maakt vanzelf wel weer nieuwe:)

Mensen haar probleem is dat haar beste vriendin geen hoge pet op heeft van lesbische meisjes en dat als ze het zou vertellen haar kwijt zou zijn(en andere vrienden)
Daar is ze bang voor, niet het feit dat ze lesbisch is. (klopt dat zo?)

Waarom moet je daar bang voor zijn? Als je beste vriendin zo lullig over lesbische meisjes praat, moet je er misschien met haar over praten. Als ze dan niks meer van je wil weten, dan is dat haar fout. Niet de jouwe, ik was ook bang dat m’n vriendinnen het raar zouden vinden toen ik ze verteld dat ik biseksueel was. Maar dat vonden ze helemaal niet en sommigen hadden het zelfs al een beetje verwacht. Misschien is het Lesbisch/Biseksueel topic wat voor jou? Daar kan je ook goed met andere lesbische meisjes over je probleem praten.

verkeerde post

Bang zijn om lesbisch te zijn is niet nodig. Tegenwoordig hoef je daar niet meer bang voor te zijn… Je moet misschien eens tegen je vriendin beginnen met zeggen : Waarom doe je daar zo lullig over? Het zijn ook mensen hoor, jeetje. En misschien, als dat je is gelukt, kun je na een tijdje zeggen : Kijk, waarom ik laatst zo uit mn schof sloot is omdatt …
Snapje?
Succ6 meid. Tis niet makkelijk inderdaad, vooral als je vriendin niet echt meewerkt.

Je hoeft je er niet voor te schamen hoor. Soms denk ik ook; waarom val ik niet op meisjes? die zijn een stuk makkelijker te begrijpen. Maarja, ik ben wel hetro maar wat is er mis met lesbi? Wat is het verschil tussen mensen die op het andere geslacht vallen en op hetzelfde?

idenditoo :slightly_smiling_face:

ik ken ook meisjes die lesbisch zijn, is echt niks ergs aan hoor!
degene die van je houden zullen het zowieso wel accepteren, dat is in iedergeval het belangrijkste toch?

Als je vrienden je laten vallen omdat je (mogelijk) lesbisch bent dan zijn het sowieso geen echte vrienden maar gewoon mensen die jou nodig hebben als ze zich vervelen.

En al zou je lesbisch zijn, wat dan? Op elk potje past een dekseltje en past dat niet; 2 potjes misstaat ook niet.