ik ben bang dat ik iets fout doe -

[i] Soms als ik ergens mee zit,
bijv : jaloers omdat hij met meisjes omgaat die knapper zijn ofzo…
of als ik hem zie lachen en ik weet dat 't niet naar mij is…
Weet ik niet hoe ik dat moet uitleggen , en ben ik bang dat ik iets verkeerd zeg en we ruzie ofzo krijgen,
Daardoor probeer ik 't niet telaten merken,
Maar toch ziet hij 't aan me… ( het is wel ontzettend lief dat je vriendje vraagt of er iets is , en jij nee zegt… en hij uiteindelijk zegt : ik zie het aan je gezichtje… )

Waardoor ik 't toch zeg , Hij kan goed ermee omgaan en helpt me ontzettend,
maar ik blijf bang…

Ook als ik bijv iets liefs stuur naar hem , schaam ik me?!
ja het is heel raar… maar ik ben ontzettend verlegen,
( wat hij trouwens heel schattig vind. )

Ook zit ik ook ontzettend erg met mijn jaloezie,
Ik ben in heel veel relaties gebruikt…
( ze namen me om een ander jaloers temaken ,ze gingen vreemd, of iets anders. )
Waardoor ik altijd bang ben dat het WEER gebeurd…
heeft iemand dit ook , en wie heeft er maybe tips of iets? :slightly_smiling_face:
[/i]

Oh ik herken het wel, ik heb nu ook bijna 2 weken weer een vriendje, en k ben de afgelopen keren ook zovaak misbruikt. ook met vreemdgaan en gebruiken om ander jaloers te maken dat is echt klote.
Maar wat je zegt met smsjes sturen en je schamen had ik eerst ook maar mijn vriendje zegt dat k me daar niet voor hoef te schamen enzo en dat doe ik nu ook niet erg meer.
ik denk dat je rustig moment moet zoeken waar je hem verteld dat je ermee zit.
of je laat hem dit lezen :slightly_smiling_face:
x,

Het is lief van je vriendje datie je begrijpt. Ik heb niet zo heel veel verstand van nou ja het gebruikt zijn enz. Want ik heb 3 jaar iets gehad met iemand en die is uiteindelijk ook vreemdgegaan maar dat kwam dus ook mede omdat hij de ruzies tussen ons zat was. Want ik was ook best snel jaloers en enorm bang dat ik hem zou kwijt raken. En het is gewoon heel kut dat ik me dat nu dus pas realiseer. Ik denk dat het nooit echt over gaat. Je moet hem maar gewoon vertrouwen en je proberen niet te schamen voor al de lieve dingen die je tegen hem zegt.

Ik heb hetzelfde…Ik ben in vorige relaties aan het lijntje gehouden, bedrogen,…
En m’n huidige vriendje zou zoiets nooit doen maar ik kan 'm niet vertrouwen. Ik denk dat het beste is, om hem te leren vertrouwen. Na een tijdje pikt hij dat jaloers gedrag mss niet meer en dan duw je 'm in de armen van iemand anders.
Dus ja, leren vertrouwen… Denk er gewoon aan dat het niet uitmaakt met hoeveel mooie meiden hij omgaat, hij vindt jou nog steeds de mooiste (: zoals elk vriendje dat van z’n vriendin vindt.