ik ben bang dat hij me gebruikt

Hai meiden.

Ik zit al ongeveer een jaar met een jongen. We hebben al gezoend en ik vind hem ook echt heel leuk. Hij is de eerste jongen in mijn leven op wie ik écht verliefd ben.
Hij zegt dat hij mij ook heel leuk vindt en als we afspreken kunnen we eigenlijk ook niet van elkaar afblijven (:. Iedereen zegt dat we echt goed bij elkaar passen, en dat ze niet begrijpen dat we eigenlijk nog niks hebben.

Hij heeft al wel is geprobeerd om verder te gaan dan zoenen, door zijn handen onder me shirtje te doen of in me broek. Ik heb hem elke keer weggeduwd, omdat ik er nog niet aan toe ben. Daar heeft hij altijd respect voor gehad, en hij gaat geen druk op me zetten. Maar elke keer als we elkaar zagen en alleen waren, probeerde hij het wel de heletijd. En elke keer moest ik hem dus weer wegduwen.

Een paar dagen geleden zei hij dat ik waarschijnlijk nooit verder zou gaan als ik geen relatie zou hebben. Ik zei dat dat klopte. Ik wil pas verder gaan als ik een echt sirieus vriendje heb die ik 100% vertrouw. Ik wil er gewoon geen spijt van hebben.

Maar nu heeft hij me dus eergister gevraagd. En ik heb gereageerd dat ik het niet wist. En ik weet het nog steeds niet! Vriendinnen zeggen dat ik het gewoon moet doen. We kennen elkaar nu ongeveer twee jaar en we kennen elkaar ook goed. Hij vindt mij leuk en ik vind hem leuk. Ze snappen niet wat me tegenhoudt.
En ik zou ook heel graag zijn vriendinnetje willen zijn, maar het probleem is dat ik heel bang ben dat ik gekwetst ga worden. Dat hij alleen iets met me wilt omdat ik dan wel misschien verder met hem zou gaan. En dat als we dat hebben gedaan dat ie me als een stuk vuil simpelweg dumpt. Hij heeft twee vriendinnetjes gehad, en met alletwee is het binnen een maand alweer uitgegaan.
Hij zegt dat ze alletwee vreemd zijn gegaan, en als iemand dat doet dat hij die persoon ook echt geen tweede kans gaat geven.
Maar ik weet niet of ik dat moet geloven… Waarom bij alletwee al zo snel? Ik zie het sneller voor me dat het komt omdat hij nadat ze seks hebben gehad ze gelijk heeft gedumpt.

Ik weet het gewoon niet, ik ben ook een beetje zo wantrouwend omdat ik in mijn ‘verleden’ alleens gebruikt ben en daarom heel onzeker ben en mensen niet snel vertrouw.
Maar ik vind hem wel heel leuk.

Lastige situatie. Enerzijds denk ik dat hij je niet wilt gebruiken, aangezien jullie al een jaar met elkaar zitten, als hij jou alleen voor de seks had gewilt, had hij het wel opgegeven. Anderzijds is het vreemd dat hij juist nu wat met je wilt. Toch zou ik er voor gaan, je vind hem tenslotte erg leuk. Daar komt bij dat je nog steeds nee kan zeggen tegen dingen die je niet wilt. Dat je dan een relatie met hem hebt betekend niet dat je direct verder moet gaan, dus als je er nog niet klaar voor bent, niet doen en dan zie je snel genoeg of hij dat respecteert of niet.

Je kunt het altijd proberen. Hij zal je waarschijnlijk echt niet verkrachten, maar misschien wel kunnen kwetsen. Misschien dat je nog even goed met hem moet praten en zijn geloofwaardigheid moet testen.

je moet gewoon zeggen dat je er nog niet klaar voor bent. misschien helpt dat

als jullie iets met elkaar nemen, dan moet die kunnen wachten. hij hoeft echt niet na 1 maand al boven op je te liggen. als hij echt van je houdt. dan kan die wel wachten!

Gewoon voor gaan, jullie vinden elkaar leuk, zeg je. Als hij het alleen voor de seks doet, dan merk je dat geloof ik wel meteen als je hem afwijst. Wacht totdat je er echt klaar voor bent om dingen te doen, als hij echt van je houd, begrijpt hij je wel! (:

k zou ervoor gaan ! k heb ht ook een x gehad met een jongen, maar hij gebruikte mij wel allee maar omdat hij seks met me wou. dit heb ik toen niet gedaan natuurlijk en toen haakte hij af. aangezien jullie al een jaar met elkaar zitten denk ik dat hij het wel echt meent, en als je met hem hebt hoef je natuurlijk niet meteen al verder te gaan met hem, als hij van je houd zal hij wachten tot jij er ook aan toe bent !
succes ’ x

Same here,
Ik denk dat als die jongen jou echt wilt, en jij wijst hem af, hij het allemaal wel begrijpt, wanneer hij afhaakt, nouja, dan weet je dat tenminste, niet jouw fout. Als jij wilt wachten moet hij dat accepteren. Doet hij het niet, dan is hij - misschien grof gezegd - jou helemaal niet waard.

Okeee heel erg bedankt voor jullie reacties!

Het is dus dat ik er alleen een beetje mee zit dat hij me pas heeft gevraagd nadat ik heb gezegd dat ik pas verder ga als ik echt een vriendje heb.

En ik wil eigenlijk contact zoeken met zijn exvriendinnen, en hun kant van het verhaal horen waarom het uit is gegaan. Maar is dat fout? Want als hij erachter komt zal hij waarschijnlijk gelijk een stuk op me afknappen denk ik…

^Dat zou ik zeker niet doen. Dat lijkt ook gelijk alsof je de ander niet vertrouwt, en dat is precies waar een relatie op gebouwd is. Ik zou hem gewoon vertrouwen en iets met hem beginnen. Als je je er nog altijd niet lekker bij voelt: Praat dan eens met hem en vertel hem hoe je voelt.

Je kunt het altijd proberen. Dat jij dan zijn vriendinnetje bent, betekent niet dat je meteen toe moet geven en wel verder moet gaan. Of je nou een relatie hebt of niet, je moet altijd wachten tot je er klaar voor bent en neemt hij daar de tijd niet voor, is hij jou duidelijk niet waard.

Ik zou zeggen, ga er voor. Jij vindt hem leuk en het is wederzijds. Maar laat je niet dwingen tot dingen die je niet wilt!

Het is inderdaad wel typisch dat hij je vraagt nadat je zei dat je pas verder zou gaan met een echt vriendje. Misschien moet je dat hem ook zeggen, dat je het een beetje raar vindt.

ik denk, aangezien jullie al een jaar wat hebben, dat hij het al had opgegeven als hij je gebruikt (:
ik zou het proberen, vooral omdat je hem zo leuk vindt.

Hm, ik herken het wel.
Ik wist ook niet of ik een relatie kon hebben met mijn huidige vriendje. Of ik het waar kon maken om zijn vriendinnetje zijn en of ik het vertrouwen in mezelf had om voor deze relatie te gaan.
Uiteindelijk heb er 2 dagen over nagedacht, maar eigenlijk wist ik het antwoord meteen al, maar durfde het niet toe te geven aan mezelf.
Ik snap dat je bang bent dat het op gebruiken lijkt, maar ik denk dat het niet het geval is hoor. Hij had je ook kunnen laten varen omdat jij hem constant afgewezen hebt. Dan heeft een jongen verdomd veel respect voor je!
Ga het risico van liefdesspel gewoon in zie waar je strand.
Alles is een ervaring rijker en go for it.

Wauw apart, beetje vreemd dat hij je ineens vraagt nadat je had gezegd dat je anders niet verder zou gaan. Daarvoor had hij dus geen aanstalten om je officieel te vragen? Als dat niet zo is zou ik wel twijfelen…

Dit. Ik zou er ook voor gaan. En als je nog twijfelt, wacht je nog een tijdje voordat jullie verder gaan. Als hij nog steeds bij je blijft, dan lijkt het mij dat hij het wel serieus met je meent :slightly_smiling_face:

In dat geval kan je altijd nog zeggen dat je verder gaat in relaties, maar niet op dit moment, maar later in de relatie zelf.

Precies dat, ik zou nee zeggen.

Dit is toch hartstikke duidelijk? :
Je gaat alleen verder in een relatie? Ja. Oké wil je een relatie?

Zeg ja, voor 't te laat is.
En laat hem nog 'n maandje of 2 wachten. Dan weet je wat z’n intenties zijn!