''ik ben bang dat het iets ergs is''

hooi allemaal,
ik zit met een probleempje, ik word altijd (al-tijd) misselijk als ik iets heb gegeten, ik word super misselijk als ik een vette maaltijd heb gegeten, (denk aan pizza, patat maar ook chips, geen maaltijd maarja) ik slik ook de pil, mijn moeder zegt dat ik daardoor zo misselijk word, maar ik ben bang dat het iets erg is… al zou ik niet weten wat, heeft iemand misschien tips of ervaring? kan iemand mij helpen?
alvast bedankt!
xx

Naar de dokter gaan. Lijkt me vrij logisch.

Ik had dat vroeger ook! (ik moest elke keer overgeven) Toen ging in naar de de dokter en kreeg ik een paar zetpillen en nu heb ik er geen last mee van.

Wij kunnen hier niet gaan zeggen of het iets ergs is of niet. Als je echt bang bent dat het iets ergs is lijkt het me handig om naar de dokter te gaan.

Oke je denkt dat het iets ergs is. En waarmee kunnen wij je precies helpen nu?

Misschien kan je niet tegen vet.

maar mijn moedr denkt dus dat het door de pil komt, dus ik kan niet naar de dokter want zij vind dat dat niet nodig is,

misschien heeft 1 van jullie het ook gehad ofzo en heeft degene tips

Ik zou gewoon eens langs de dokter gaan, je moeder hoeft het toch niet te weten dat je erheen bent gegaan.

dubbel.

Het gaat toch om jouw gevoel en niet die van je moeder, bovendien is het ongemakkelijk en kan de dokter er iets tegen geven ook al is het niet per sé ernstig

Als je je moeder echt wilt laten ‘schrikken’ zeg dan dat het iets met je lever kan zijn. Die verwerkt namelijk vet eten.

Daarbij gezegd denk ik NIET dat het iets met je lever is!!
Maar misschien helpt het je wel om naar de dokter te kunnen. Overigens kun je ook zelf gewoon bellen!

Precies, je kunt gewoon zelf de dokter bellen en er naartoe gaan.

Ik heb het zelf vroeger ook heel erg gehad, kwam overigens niet door de pil. Mijn maagklepje sluit niet helemaal goed, dus had ik altijd erg veel last. Na een jaar ongeveer werd het minder en nu heb ik het bijna niet meer. (:

jaa bedankt voor al jullie tips! ik zal nog 1 x aan me moeder vragen en anders ga k zelf, ze werkt hele dagen dus makkelijk zat;) echt bedankt allemaal!

Ik had het ook een poosje, dat ik TELKENS nadat ik iets at, ookal was het heel weinig, het gevoel kreeg dat ik veeeeel te veel gegeten had en buikpijn kreeg en misselijk werd. Is bij mij vanzelf overgegaan, als het nog langer zou duren zou ik ook naar de dokter gaan. Ik denk achteraf dat het bij mij door de pil kwam.

Maargoed, ga maar naar de dokter dan weet je het zeker :slightly_smiling_face:

jaa wat jij hebt heb ik dus ook, alleen ik heb het heeel erg als ik pizza, patat of chips ofz heb gegeten,

Ik heb het ook gehad vooral met vette dingen maar dat had niks met de pil te maken bij mij. Gewoon naar de dokter gaan, er is genoeg medicatie voor.

Misschien verdraagt je maag gewoon geen vette dingen, dat kan. Al een keer een Rennie geprobeerd? Maagzuurremmers dus? Anders bij de dokter vragen om domperdon of omeprazol.

Wat is je dagelijkse eetpatroon? Ik eet namelijk redelijk weinig vet (wel eens een patatje oid) en als ik naar iets als KFC ga dan ben ik ook gewoon misselijk. Komt omdat je niet gewend bent zoveel vet te eten zei mijn ma altijd.

Ik heb het ook een poosje gehad, na elke maaltijd en vooral vette dingen zo misselijk als een hond.
En omdat ik niet wilde spugen en me druk maakte, werd het alleen maar erger.
Op een gegeven moment ben ik meer fruit gaan en eten en water drinken, ik heb er nu geen last meer van.