Ik ben altijd moe..

Ik slaap zoiezo elke nacht 9 uren…
Maar als ik opsta ben ik eerst ook nog wat suf en moe (wat vrij logisch is), als ik op school kom is dit echter niet weg. Ik ben een hele dag moe, als ik uit school thuis kom wil ik het liefst eerst gaan slapen voor ik huiswerk doe.
Dit is al een tijdje zo, de mensen om me heen zeggen ook dat ik er heel moe uit zie en er wit uitzie, ik kan maar geen oorzaak vinden… Ik heb er zelf al aan gedacht dat het eraan kan liggen dat ik te dun ben (ik kan niet aankomen) maar als ik bijvoorbeeld een test op Pfeiffer doe komt daar uit dat ik dat niet heb.
Ik ben radeloos want ik houd ervan om zoveel mogelijk uit mijn dag te halen.

Eet je gezond?

Jep.

Misschien een vitamine D tekort? Komt steeds meer voor, vooral in de winter. Ik heb er ook heeeeel erg last van en slik vit. D supplementen hielp gelijkt heel erg.

Zou best kunnen inderdaad! Thanks!

Ik denk dat je beter even langs de huisarts kunt gaan. Ik haal namelijk niet uit je beginpost of je bloed geprikt hebt voor Pfeiffer? Maar naast Pfeiffer, kan het ook een vitamine tekort zijn. Naast vitamine D tekort, wat al gezegd is, kan het ook te maken hebben met andere soort vitamine tekort, bijv. vitamine B12 etc. Ik denk dat het beter is als je bloed laat prikken zodat je precies weet of er wat aan de hand is en wat het dan precies is.

Ahh same. Laatst ging het even beter maar ik kan zo overal in slaap vallen dit en soms gebeurt dat ook. Slaap ook weer door alle wekkers heen en iemand moet me gewoon wakker schudden. Ik heb geen vitamine D tekort (tenminste, laatst een bloedtest laten doen, en daar kwam uit dat ik geen vitaminetekort had). Ik wil eigenlijk naar de huisarts maar weet nu al 99% zeker dat het volgens haar komt door “stress” lol.

Laat je bloed eens prikken op ijzer, vitamine D, vitamine B11 (foliumzuur) en vitamine B12. Een tekort daaraan kan zorgen voor vermoeidheid.

Slaap je ook vaak langer dan 9 uur? Te lang slapen word je namelijk ook niet fitter van, maar juist vermoeider.

Hee, wat rot voor je! Ik heb hetzelfde helaas… Als eerste wil ik zeggen dat je me altijd een bericht kan sturen als je wil praten! Ik heb heel erge vermoeidheid, dat komt omdat ik te weinig hemoglobine (eiwit wat ook voor ijzeropname in bloed zorgt) in mijn bloed heb en waarschijnlijk ook gwn omdat ik een vrij druk leven heb. Ik heb nu de floradix salus en die helpen echt perfect! Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan (al denk ik dat je dat al hebt gedaan) en gewoon op alles bloed prikken, hopelijk kom je erachter waardoor het komt! Natuurlijk kan t ook altijd liggen aan de puberteit en school en alles bij elkaar, ik zou gewoon andere een tijdje vrij pakken van alles en even helemaal tot rust komen, misschien helpt dat. Bij mij werkt die Floradix Salus echt perfect! Maar ik zou voordat je het gaat gebruiken wel even met je huisarts overleggen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en beterschap! Je kunt me altijd een bericht sturen! :slightly_smiling_face: xx

Had ik ook, heb toen bloed laten prikken en bleek dat ik vitamine D te kort had.

woow…
jou verhaal lijkt veel op mijne
ook al heel lang moe terwijl ik daarvoor altijd heel sportief was…
ik heb het nu al 1,5 jaar maar niemand weet nog wat het is loop nog steeds bij het kinderarts…
als je wil praten sta ik daar voor open ik snap hoe moeilijk het is.
het is vreselijk.

Misschien groei je nog? Ik had dit ook 2 jaar geleden. Zou wel nog ff langs de dokter gaan want ik kon uiteindelijk een half jaar niet meer naar school.

Inderdaad bloed laten prikken ipv eigen doktertje te gaan spelen. Een test op Pfeiffer via internet is niet betrouwbaar (er staat in je beginpost niet dat je langs de dokter bent geweest voor een bloedtest dus ga ik maar uit van een test op het internet.)

Ga naar de dokter.