Ik ben allergisch voor chloor (zwem-dilemma)..

Waar kan ik dan zwemmen? In de zee is het gevaarlijk om ver te gaan zwemmen.
Jij kan onderkoeld raken. De zee kan ook ineens heel agressief worden en je meesleuren.
Ik vind het zo zonde, aangezien ik van zwemmen hou. Heeft iemand een oplossing?
Van chloor krijg je ook een verouderde huid.

Je kunt gewoon rustig in zee zwemmen hoor, als je maar niet heel ver gaat.

En heb je geen recreatiegebied in de buurt? Ik ga daar in de zomer regelmatig zwemmen, bij strandjes of in het meer.

Jezus je kan prima zwemmen in de zee hoor. Gewoon niet te ver gaan. En anders idd een meer ofzo.

Zo gek is het anders niet hoor, wat ze zegt… Ook de Noordzee kan gewoon gevaarlijk zijn door bijvoorbeeld verschillende stromingen die kunnen ontstaan door wind en zandbanken. Deze stromingen zijn lang niet altijd te zien

Maargoed, is er inderdaad niet ergens een recreatieplas vlakbij?

Hoe erg is je allergie? Want als je perse ver en veel wil zwemmen heb je neem ik aan ook je zwemdiploma’s gehaald? En als je toen in dat water kon zwemmen, wat is er dan nu anders?

Ik zou gewoon zee opzoeken en anders is er vast wel een meertje te vinden.

Stroming hoeft trouwens helemaal niet zo dramatisch te zijn. Laat je mee voeren, wacht en zwem zodra de stroming minder is en er is niet aan de hand. :grimacing:

Iets van een recreatiemeer misschien? Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met gevaar van stroming, maar dat is vooral gevaarlijk als je niet goed weet wat je moet doen en in paniek raakt. Zoals Atosenzosja zegt: rustig blijven en mee laten voeren.

Je weet dat je ontzettend ver kan raken van de kust?
Maargoed, laten we daar vooral geen discussie over maken want daar gaat het topic niet over.
Het uiteindelijke antwoord op het topic word toch echt een recreatieplas :slightly_smiling_face:

Haha, nou ja, gewoon niet te diep gaan. Niet dieper dan navelhoogte maximaal en rekening houden met eb en vloed. Volg de aanwijzingen op van de strandwachten en er kan echt weinig gebeuren. Dus zwemmen zal dan minder goed gaan als je echt baantjes trekken bedoelt, maar dat kan prima in recreatiemeren. Ik ken er wel een aantal die ook soort van ‘baantjes’ hebben aangelegd.