Ik ben aan hem gehecht

Hallo meiden,
Ongeveer 5 maanden ben ik met een jongen ‘bezig geweest’. We hadden geen relatie, maar het leek er wel op. Hij was super verliefd op mij maar ik twijfelde over mijn gevoelens. In die 5 maanden hadden we al een keertje besloten dat we moesten stoppen, want het werkte niet. Hij was verliefd en ik wist het niet, zo konden we nooit verder. Toen hebben we het daarna toch weer geprobeerd, omdat we elkaar super erg miste. Een tijdje daarna heb ik er toch voor altijd een punt achter gezet. Hij was het hier wel mee eens, omdat het voor hem niet als iets onverwachts kwam.

Mijn uiteindelijke probleem:P
Ik kan hem moeilijk loslaten. Ik weet dat ik hem niet aan me kan binden en dat het me eigen schuld is dat we geen relatie hebben en ik wil ook nog steeds geen relatie met hem. Maar het blijft een steek geven als ik dingen hoor over andere meisjes ( ik wordt al jaloers om de kleinste dingen, dus denk niet dat hij allang verder is gegaan met zijn leven, want hij vind het nog steeds moeilijkt dat we geen relatie hebben). Mijn vraag is nu hoe kan ik hem loslaten en niet jaloers zijn?

ps. We hebben ook gewoon nog iedere dag contact en praten over hoe het tussen ons gaat.

Weet je zeker dat je hem niet leuk vindt? (:

Woops dubbel.

Ik vind hem zeker leuk, maar ik ben niet verliefd en heb altijd getwijfeld. En ik wil alleen een relatie in gaan als ik zeker weet dat alles klopt en dat is nu niet het geval en dat zal ook niet het geval worden.

Ja dat ben ik met je eens. Ik weet niet hoe je hem kan vergeten dat weet je meestal zelf het beste. Misschien kun je als je je jaloers voelt worden omdat hij bijv met een meisje kletst dat gevoel gewoon accepteren en dan aan iets anders denken of het gevoel gewoon helemaal negeren. Na een tijdje gaat dat vanzelf en dan wordt de jaloezie langzaam minder. En plots realiseer je dan dat je over hem heen bent. Zo out of the blue.
Bij mij werkt dat altijd als ik iemand leuk vindt. Zodra ik verliefd wordt werkt niets meer, maar jij zegt dat je hem alleen leuk vindt. Dus dan moet het geen probleem zijn. (:

ja daar heb je gelijk in.
up want ik heb echt nog wat meer tips nodig

Heeel erg herkenbaar, had ongeveer 9 maanden geleden precies hetzelfde! Al waren wij wel minder lang “bezig geweest”, hij vond mij heel leuk en ik wist het gewoon echt niet… Uiteindelijk heb ik het afgekapt en als reactie hierop (want hij vond het écht kut) ging hij opeens de player uithangen… en kut dat ik me voelde… Na elk verhaal dat ik hoorde over hem en een meisje “stortte ik weer in” zeg maar, en ik vond het gewoon echt niet leuk… maar eerlijk: het komt écht met de tijd. Ik geloofde dit echt niet toendertijd (want iedereen zei dat tegen mij) en bleef een zwak voor hem houden (nu nog steeds een beetje eigenlijk) maar ik kan nu wel zeggen dat ik over hem heen ben. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat jij het hebt afgekapt, maar bij mij is het inmiddels al weer een tijdje geleden natuurlijk, en ik heb er nu verder geen problemen meer mee. Hij heeft nu ook al weer een paar maanden een nieuwe vriendin en ik vind het nu gewoon al leuk voor hem. Onze tijden zijn geweest, ik heb het zelf “verpest” (al zie ik dat nu niet meer zo): tijd voor andere dingen. In ieder geval heel veel succes ermee enzo want ik weet hoe kut het is! Als je nog dingen wil weten ofzo, dan mag je het altijd vragen natuurlijk (:

Jullie helpen me goed:) @hoPARTY het is alleen niet zo dat hij een player is geworden ( maar dat snapte je waarschijnlijk al ). Hij is nog verliefd op me en is echt absolut het tegenovergestelde van een player, maar ik ben omdat het pas (2 week geleden is ofzo dat we gekapt zijn) nu nog heel erg kwetsbaar en vind het al erg als hij op iemands pff reageerd met ‘leuke foto’. ( ik weet het heel stom en overdreven, maar dat jaloerse gevoel vreet gwn soms aan me). We praten nog iedere dag ook over gevoelens enz. Wel hebben we gister afgesproken om niet over andere te praten die je misschien aantrekkelijk vind ofzo, omdat we elkaar daar alsnog pijn mee doen. Want wat ik niet weet over meisjes bij hem enz kan ik ook niet jaloers om worden, dus dan wil ik het voorlopig liever niet weten tot ik wat minder kwetsbaar ben.

Ik had precies hetzelfde. Sinds de zomer hadden we contact en ik vond het super fijn en ik was heel gehecht aan hem. Hij was verliefd op mij en hij bleef proberen een relatie met mij te krijgen. Dit is ongeveer tot december doorgegaan en toen dacht ik; fuck it boeiend dat ik niet verliefd op hem ben, we kunnen gewoon afspreken en kijken hoe het is. steeds zei ik ook dat ik niet meer wilde omdat ik niet verliefd was maar hij bleef doorgaan en toen heb ik het geprobeerd. Langzaam werd ik toch verliefd op hem en nu zijn we bijna 3 maandjes samen en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! misschien moet je het een kans geven en het gewoon over je heen laten komen net als ik heb gedaan! succes xxxxxx

jup, dit ken ik. waarschijnlijk ben je zo jaloers omdat je gewend bent dat hij alleen jou wilde en aandacht gaf, en nu niet meer. ik denk dat de snelste manier om over hem heen te komen is om geen contact meer te hebben. maarja, dat is wel heel moeilijk…

Ik ben het eens met delicioux. Misschien moet je hem toch een kans geven. Je kan later ook verliefd op hem worden, want je bent jaloers omdat je het erg vind dat hij iemand anders een complimentje geeft. Dit zou je niet erg vinden als je hem niet zo leuk vond. Dus als je hem toch wel leuk vind, probeer het! Probeer vaak met hem af te spreken etc.

Nee een kans is geen optie, want hij wilt mij ook geen derde kans meer geven en ik wil echt geen relatie met hem dat weet ik zeker en als ik in een half jaar nog niet verliefd ben ga ik dat ook niet worden

Nee dat klopt. Je moet geen relatie met iemand aangaan als je niet verliefd op diegene bent. Je kunt jezelf niet dwingen om op iemand verliefd te worden. Moet je ook niet willen. Je kunt wel enorm gehecht zijn aan zijn aandacht.

Ik zou toch niet elke dag contact met hem hebben. Als je minder contact hebt zal het makkelijker worden…