Ik ben 15 en word aangesproken met ''u'' om mijn lengte

whaaaah wat haat ik dit! Mensen die mijn aanspreken met ´´u´´ in bijv een winkel! Ik was laatst met mijn moeder aan het winkelen, toen ineens een oudere vrouw naar mij toe kwam lopen. ´´Mevrouw werkt u hier? ´´. En op school zien de jongere kinderen me ook wel eens aan voor een lerares… :hammer: Ik ben 15 en 1,73 en tja… stevig? Dat valt opzich wel mee, maar ugh. Ik vroeg me af of meer dit misschien hebben? :cold_sweat:

huh maar zo lang ben je helemaal niet. Is het niet gewoon omdat je er wat ouder uitziet dan je leeftijd?

:stuck_out_tongue:

leer er mee leven,

had hetzelfde meegemaakt en misschien nu nog steeds, No big deal en iedereen kan zich vergissen aan iemand z’n leeftijd door verschillende factoren.

tja idk in een winkel oid spreek ik onbekenden ook altijd aan met u. Zelfs als ze jonger zijn.

Je lengte valt echt heel erg mee. Ik ben 17 en 1,75 en word als ik aan het werk ben ook met u aangesproken, maar dat is een vorm van beleefdheid. Niet omdat ze je persé ouder schatten.

Ik zou dr maar gewoon aan wennen. Ik ben 21 en word nu pas een beetje met mevrouw en u aangesproken en vind het echt heel raar haha

In een winkel zeg ik ook tegen iedereen mevrouw, ik weet anders echt niet wat ik moet zeggen haha ey meisje hahahahaha

maar je bent niet zo lang. Misschien lijk je ouder door make-up etc. maar meestal doen mensen het uit beleefdheid.

hahahaha

Het kan erger… Bij mij kwam een docent zich aan me voorstellen omdat hij dacht dat ik een nieuwe docent was op school. Verder wordt in een winkel inderdaad al gauw altijd iedereen u genoemd.

Ik denk niet dat het door je lengte komt, waarschijnlijk heb je een volwassen gezicht. Ik ben 1.83 en ik word echt niet met “u” aangesproken. (18 jaar)

Ik denk dat ze je gewoon ouder schatten door je gezicht/gedrag. Want ik ben ook 1.72 en ik ben nu 27 en ze beginnen bij mij pas de laatste paar jaar met u haha.

Ach, ik werd op mijn 17e (175 cm) ook steevast met ‘mevrouw’ en ‘u’ aangesproken. Mensen zijn nou eenmaal niet goed in het inschatten van leeftijd en ze kunnen daarom maar beter wat formeler zijn dan eigenlijk nodig, ipv andersom. Dus trek het je niet aan.

Dit,
plus dat als ze aan het werk zijn en ze je aan willen spreken, ze in principe je altijd voor U aan moet spreken.
Als ik in een winkel sta en iemand vraagt: kan ik JE helpen? wil ik direct al weg gaan.

Ik denk niet dat mensen je op zo’n leeftijd nog ouder inschatten vanwege je lengte.
Vanaf mijn 15e werd ik ook zo nu en dan aangesproken met u en sinds mijn 18e gebeurt het niet meer anders. Tja, hoort erbij denk ik.

Ik heb het juist andersom, ben 22 en heb al eens gehad dat in de winkel waar ik werk een vrouw vroeg of ik een collega wilde roepen, “want ik was te jong om verstand van vrouwenkleding te hebben”.
Alles heeft zijn voor en nadelen en je doet er niets aan, leer ermee leven :slightly_smiling_face:

Ik word altijd 3 jaar jonger geschat door mijn lengte. 1.60. Super kut. :hammer:
Maar het tegen over gestelde lijkt me nou ook niet heel leuk…

Vind het ook altijd stom dat mensen in (mijn) de omgeving er altijd over op door moeten gaan en het heel vaak moeten zeggen dat ik er jonger uit zie dan dat ik ben. pfff.

ik heb zelfs wel is vrouwen achter de kassa dank u wel tegen kinderen van echt een jaar of 12 horen zeggen en ook dank je wel tegen oude omatjes, ik denk dat dit echt individueel bepalend is wie er achter de kassa staat. sommigen zeggen u tegen iedereen en sommigen je tegen iedereen en sommigen zeggen alleen u bij een bepaalde leeftijd. dus dat zou ik niet zo serieus nemen, maar als ze je ook nog eens voor een lerares word aangezien denk ik inderdaad gewoon dat je een volwassen gezicht heb.

Dit. Zelfs 11 jarige kids.