Ik begin ziek te worden, hoe verhelpen?

Heehee iedereen!

Ok, het zit dus zo: Ik ga morgen naar een superfeest die ik niet moet missen, maar ik voel me gewoon ziek worden. Hoe kan ik dit verhelpen?

Betere uitleg:
Het begon dus deze middag, ik was wat misselijk, maar daar trek ik nooit wat van aan. Toen ik thuis kwam van het shoppen en mijn koffie dronk, was de misselijkheid weg. Nadat mijn misselijkheid weg was, ben ik naar boven gegaan en ben ik op mijn bed gaan liggen om een filmpje te kijken, want ik werd gek van de warmte. Toen begon dus mijn keelpijn :pensive:’ toen ik opstond, begon ik te hoesten en toen ik daarna moest eten, werd ik weer misselijk. Dus ik heb niet zoveel gegeten. Na het eten, heb ik een strepsil genomen, omdat daarop staat: tegen beginnende keelpijn :’). En halleluja het is erger geworden. Dus ik weer verder met mijn film, sta ik op en komt mijn geweldige hoofdpijn. En… nu zit ik dus met: Hoofdpijn, keelpijn en begin ik te hoesten :’{.
Nu is het nog niet zo erg, maar ik denk juist dat het erger word, omdat het met de uur toeneemt :’{ en misschien is het nu nog te verhelpen, zodat ik morgen naar het feest kan : ) !.

Dus als iemand een wondermiddel weet? zou dat heel fijn zijn.
Alvast bedankt!, :slightly_smiling_face:

er bestaat geen wondermiddel, maar ik zou vroeg naar bed gaan met een paracetamol!

Hoop voor je dat je morgen niet ziek bent! (:

Ha, nja een gewoon middelje die het vermindert :slightly_smiling_face:, en die paracetamol ga ik zeker nemen! Danku ! :slightly_smiling_face:

Oja, dat trucje heb je ook nog, dat ga ik zo wel even doen. Alleen de laatste keer dat ik dat deed, vond ik het zo smerig, dat ik het weer uitspuugde :’). Maargoed, als het helpt. En dat Ibuprofen hebben we net niet in huis.

Ik heb pilletjes tegen hevige keelpijn:
“Tonsiotreen zuigtabletten, homeopatisch gneesmiddel bij keelpijn” van VSM.

Wij hebben hier nog altijd pilletjes etc. liggen van een tijd geleden, toen iemand hier ziek was. Er zit altijd wel iets bij voor (beginnend) hoesten enz. Misschien moet je eens kijken of jij dat ook hebt?

Dat klinkt goed :’), maar mijn keelpijn is nog niet zo erg, maar als het morgen erger is, ga ik dat misschien wel halen. :slightly_smiling_face:

Ohja, en honing in thee/(warme) melk helpt tegen keelpijn en hoesten. En veel water drinken schijnt te helpen tegen hoofdpijn.

Thee met honing erin helpt goed tegen keelpijn :slightly_smiling_face:

Zal dat ook effect hebben als ik, 3 keer per dag warme melk drink, mijn lievelingsdrinken, water is en dat dus heel de dag drink :’) en thee in de morgen?

Ja, ik ga gewoon even onze hele medicijnkast bekijken. Goed idee, want ik kijk altijd alleen naar de keelpastilles en de paracetamol/asperientjes :’)

Misschien is het verstandig nog even wat extra vitamines te nemen? Heb je een vitaminepil, of een bruistablet? En neem een aantal stukken fruit. Verder vroeg naar bed, een goede nacht proberen te maken en inderdaad even paracetamol slikken. Hopen dat je niet ziek wordt:)!

De vitamientjes heb ik ook al gehad :’). 2 mandarijnen en 2 appels, oh en extra veel groente bij het eten, want ik kreeg de aardappels niet door m’n keel. Maar ik eet ook veel fruit per dag. En mijn pa vind het ook een raadsel dat ik ziek aan het worden ben :’). Danku :slightly_smiling_face:.

Maar heeft het wel effect als ik dan wel gewoon meer melk,water,fruit en andere vitamientjes eet/drink?

Alles proberen! haha ;p
nou morgenvroeg thee zou wel een goed idee zijn denk ik :’)

En… daar komt appel nummer 3 :’), Ik ga morgen zeker thee drinken. Ik stuur mijn broer wel naar de supermarkt voor honing :’)

Haha je doet flink je best :slightly_smiling_face: Ik durf te wedden dat je morgen sowieso niet met zware griep op bed ligt!

Ik zou een asprientje nemen, geen paracetamol.
En alvast beterschap.

Ik had namelijk ooit koorts, » griep, en nam telkens paracetamol. Mijn koorts werd daar een halve graad ofzo minder van, maar verder niet. Toen nam ik een asprientje en weg koorts :'D

Ja, ik hou niet zo van ziek zijn :’). Niemand denk ik :stuck_out_tongue:. En ik hoop ook niet dat ik morgen met zware griep op bed lig, of iets in die richting. :’)

En mijn pa die zei ook al dat ik beter is dat ik een asperientje neem, maar die zijn helaas vandaag op :frowning_face:.

In iedergeval iedereen bedankt ! :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of je ook last krijgt van koorts maar zo ja dan moet je een nat washandje op je voorhoofd leggen :grinning: werkt super en kijk even op omaweetraad.nl :wink:

gezond eten , als ik ziek ben , voel ik me meestal na het avondeten veeel beter , en verder veel fruit eten , veel uitrusten. beterschap =)

Een lekker groentesoepje eten en vroeg naar bed gaan =)