Ik baal zo erg en weet echt niet wat ik moet doen..

Het ging de laatste tijd niet echt slecht tussen mij en me vriend maar we vonden onze relatie een beetje saai worden. We bleven het proberen maar we gingen steeds afstandelijker doen. Op dat moment dacht ik dat ik liever zou willen stoppen, ik miste bepaalde dingen gewoon in onze relatie. We hebben toen gepraat en we waren het erover eens dat het niet ging werken op deze manier dus, we besloten er even mee te stoppen en als we allebei terug zijn van vakantie (eind Augustus) verder te kijken wat we nou precies willen. We hebben elkaar na dat gesprek een paar dagen niet gesproken. Er is hier feestweek, ik zag hem daar ook en lachte vriendelijk meer niet, later kreeg ik een Whatsapp van hem: “Zeg het even als je thuis ben, maak me zorgen om je, ik geef om je en zal je altijd blijven beschermen hoe dan ook.”

Tja, dat raakte me… De volgende dag kreeg ik weer een soortgelijk berichtje. We hebben toen ik thuis was toen nog even gepraat. Vannacht ging hij op vakantie en ik werd vanochtend wakker met berichtjes van hem zoals:
“Ben nu op schiphol” “zo lekker naar de zon, yesss.” “ik ga nu vliegen, ik sms je x”
En nog een smsje:
“ben veilig geland xx”
En ik zit nu dus echt in de knoop, een vriend van hem en ook een goede vriend van mij zei dat me (ex) vriend dus echt niet wist wat hij wilde maar, door dit soort berichtjes denk ik toch wel dat het weer goed zou kunnen komen. Ik weet niet wat ik wil, ik mis hem zo… Maar ik ben jong, hij is mijn eerste echte vriendje. Ik weet dat als ik zeg dat het beter is zo ik hem heel erg ga missen als ik hem zie lopen op school etc. Ik wil eigenlijk gewoon vrienden met hem zijn, leuk met elkaar om kunnen gaan want we hebben dezelfde vrienden dus, gaan elkaar nog vaak genoeg zien… Maar me gevoelens zullen nooit weggaan en al helemaal niet als hij zo blijft praten.

Kort samengevat: Ik kan niet met hem en ook niet zonder… ik zit helemaal vast en voel me zo raar, verdrietig, opgelucht… I don’t know:(

(Sorry voor dit lange verhaal)

Je zegt dat jullie even zouden stoppen.
Kortom, het is wel een beetje over, maar niet helemaal.
Hij vindt je duidelijk nog leuk en geeft nog veel om je. Dat is helemaal niet erg.
Als jij dat vervelend vindt, dan moet je bij jezelf ten rade gaan of jij hem nog wel leuk vindt en het nog eens wilt proberen.
Hij duidelijk wel.
Een relatie moet je leuk houden. Samen leuke dingen doen en ook gewoon samen niks doen.
Als jij tekortkomingen hebt in je relatie, deel dat met hem en werk er samen aan.
Want uit dit bericht kan ik opmaken, dat jullie allebei samen willen zijn na deze vakantie.

Vreselijk he, als je zo in de knoop zit met je gevoelens.
Bij mij en mijn vriend is het ook een tijdje zo geweest dat het een beetje ‘saai’ werd, maar daar moet je je eigenlijk gewoon even doorheen slaan. Ik weet niet hoe lang jullie nu hebben? Want bij was het pas na 1 jaar ofzo, en nu hebben we inmiddels al 4,5 jaar. (:

Ga lekker op vakantie, geniet ervan, denk niet te veel na, en dan zie je na de vakantie wel weer wat er van komt!

Eigenlijk ben ik gewoon verliefd maar, ik wil het niet meer zijn.

Laaaastig

En waarom wil je het niet meer zijn?

Ten eerste omdat ik weet dat het weer fout zal gaan, het is al vaker eventjes uit geweest maar dat waren dan wel maar een paar dagen, hooguit een week.
En omdat ik nog jong ben en wil ook gewoon lekker van me leven genieten haha, me vriend is heel erg jaloers en beschermend. Ik weet dat hij het niet verkeerd bedoeld maar het is wel lastig.

Nu je deze vraag stelt denk ik wel hmm ja waarom eigenlijk niet? Er zijn ook zoveel positieve kanten pfff… kon ik hem maar gewoon 3 weken uit me gedachten verwijderen

herkenbaar, mijn vriend was ook zo in het begin, maar hij is nu gelukkig heel erg veranderd, anders zou het nu waarschijnlijk uit zijn.
probeer gewoon lekker 3 weken te genieten, zoals je al zei, je bent nog jong, en het is nu toch uit, je hoeft in principe nergens naar te kijken, doe je dat wel, zegt het ook weer wat, toch?

pff meid, ik weet precies hoe je je voelt… Kan op het moment niet met, maar ook niet zonder mn vriend, lastig! succes, hier heb je niks aan dus up

snap helemaal hoe je je voelt en wees blij dat hij het weer met je wilt proberen het verhaal komt zo overheen hoe het bij mij ook ging.

Ik zou hem nog een kans geven, het is weer van hem uit begonnen en niet doordat jij wat tegen hem zei dus heel verkeerd is het niet, alleen heb jij de angst dat het weer verkeerd gaat, geniet zolang het goed gaat

begin samen aan een frisse start en spreek met elkaar af om eerlijk tegen elkaar te zijn, en dat je gewoon kunt zeggen wat je mist in de relatie.
succses

Je heb helemaal gelijk… Dit is echt moeilijk en ben wel bang dat ik er spijt van krijg als ik hem geen kans meer geef, moet hier goed over na gaan denken

Ik vind dat als je afspreekt afstand te houden, hij ook afstand moet houden. Dan zien jullie daarna wel verder hoe het gaat.