Ik 17, hij 25...

Hallootjess,

Ik heb al sinds maart contact met een jongen die ik via Instagram heb leren kennen. Hij toonde altijd al interesse in mij. Vroeg hoe het was, hoe het met mn vriend ging destijds, wanneer we een keertje samen een drankje gingen doen, want we wonen niet zover van elkaar af toevallig. Ik kom net terug van vakantie en op vakantie hebben we weleens diepe gesprekken met elkaar, ik was met mn ouders. Mijn moeder had toen ze 17 was een relatie met iemand van 22 toen. Dus ik vroeg voor de grap: ‘Dus je vindt het goed als ik thuiskom met een jongen van 25?!’ ze weet overigens helemaal niet dat ik met X, laten we hem zo noemen, contact heb. Maar ze zei ja, hoor. Als het gewoon een normale jongen is, ja. Dat is X. Hij heeft een goede baan en heeft hoge diploma’s, dus dat zegt wel wat. Toen ben ik gaan nadenken en heb ik ook meer interesse in hem getoond, want eerst vond ik hem super irritant dat hij zoveel vroeg over alles. We praten inmiddels elke dag al twee weken lang ofz. Ook hebben we inmiddels samen een drankje gedaan en het was super gezellig! Maar ik begon daarvoor al te merken dat hij veel meer behoeftes heeft dan mij. Maar goed… Kan het? Meisje van 17 relatie met jongen van 25? :smiling_face_with_three_hearts:

Neem aan dat het uit is met je vriend?

Ik zou eerst gewoon nog eens een paar keer afspreken, en kijken waar het heen gaat.

Dat ligt eraan wat jullie behoeftes zijn,je zit wel een beetje in een andere levensfase. Mijn vriend bv is 24 en ikzelf 20, maar merk niet veel verschil. Maar als hij op de leeftijd van 25 al denkt aan settelen en kinderen, ik zeg maar wat, zal het niet werken. Hebben jullie dezelfde behoeftes dan zal het meer kans hebben.

Het kan idd wel maar hou rekening met verschillen.

Ik vind het verschil te groot, jullie zitten in een compleet andere levensfase.

Ik vind het wel wat oud, vooral omdat je zelf pas 17 ben. Stel je was 20+ en hij 28+ is het toch weer een ander verhaal, althans dat vind ik. Ik weet niet hoe ver je zelf al bent maar dat een jongen van 25 meer wilt snap ik wel… Echter kiest hij er weer voor om een relatie te hebben met een 17jarige, dus dan moet hij zich ook aanpassen. Ik denk dat je zelf het beste kunt bepalen of hij te oud voor je is of niet. Hoe de buiten wereld erover denkt is niet belangrijk als jij maar gelukkig bent, toch?

Ohja en je geeft aan dat hij hoge diploma’s heeft en een goede baan, maar in mijn eigen ogen is dat nog niet alles hoor. Het lijkt mij belangrijker dat hij je lief behandeld, respect voor je hebt en natuurlijk eerlijk is. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Deze dingen hebben iets te maken met zijn persoonlijkheid, niet met zijn baan…? Tuurlijk het is mooi meegenomen (om het even zo te zeggen haha) Maar geloof me, geld is ook niet alles :wink:

Kortom; Volg je gevoel, dan komt het vast helemaal goed!

Je merkt nu al dat hij meer behoeftes heeft? Denk dan niet dat het iets wordt.

Goede baan is ook niet in mijn ogen alles natuurlijk. Ik gaf een beetje aan dat hij wel gewoon een normale jongen, omdat mn moeder namelijk zei van als het een normale jongen is, mag je ermee thuiskomen, zeg maar. Geld is inderdaad niet alles natuurlijk!

Bedankt voor uw advies! :slightly_smiling_face:

Precies wat ik dacht.

Ligt eraan in welke fase jullie zitten. Als hij denkt over het hebben van een goede baan, een vrouw vinden, een gezin starten en zijn kinderen opvoeden, terwijl jij denkt aan je middelbare school diploma halen en uitgaan met je vriendinnen, dan wordt het lastig (maar niet onmogelijk). Echter, als jij al erg volwassen bent en hij nog niet toe is aan een gezin stichten, en jullie dus een beetje in dezelfde fase zitten, dan is het leeftijdsverschil niet erg, lijkt mij.

tuurlijk kan het, op liefde staat nog altijd geen leeftijd :wink:
it’s just a number :stuck_out_tongue:

tuurlijk kan het, op liefde staat nog altijd geen leeftijd :wink:
it’s just a number :stuck_out_tongue:

Hey!

Ik herken je situatie! Ik ben zelf ook 17 en mijn vriendje is 22. We zijn nu samen heel gelukkig ondanks de andere fases. Hij heeft een eigen huis en een fulltime baan, ik zit op de middelbare school. Als je daar goed rekening mee houdt, kan het echt wel! Zorg dat jullie goed kunnen praten, als je merkt dat dat niet kan, kan dat erg gaan irriteren in de toekomst. Want omdat jullie in een andere levensfase zitten, is communicatie heel belangrijk. Maar vooral, ga op je gevoel af en geniet ervan! Je kan me altijd een berichtje sturen :slightly_smiling_face:

Hey Meis,

Net zoals scrios herken ik je situatie. Ikzelf ben ook 17 en mijn vriend is 24. En het gaat hartstikke goed. Ik heb zo heel af en toe iets gehoord over het leeftijdverschil tussen ons. Maar eigenlijk veel minder dan ik had gedacht en het is ook vaak niet negatief. Er zijn er vast wel achter die er achter mn rug om praten maar dat weet k toch niet dusja. Mijn omgeving reageerde in ieder geval gewoon goed. Dus ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt dan komt het zeker goed! Denk gewoon: Wat wil ik? Niet aan de rest denken! Succes meis xx

xx Froste