IJzer te kort.

Als je er geen last van hebt is er volgensmij niet zo’n probleem, maar je kan bloedarmoede krijgen en zo… maar je hebt ook ijzerpillen, gewoon bij de drogist. Is mss makkelijker. Hoef je niet allemaal dingen te zoeken die je kan eten ; ) Verder zijn vleesvervangers volgensmij ook altijd goed (hoewel ze soms wel een beetje naar hooi smaken ; )).

Zoals anderen hierboven ook al zeggen: ga even langs de huisarts. Dan kan hij je doorverwijzen om bloed te laten prikken zodat je zeker weet wat er aan de hand is. Daarnaast kan je huisarts je deskundig advies geven (no offence voor alle meiden hier hoor, maar de huisarts/dokter heeft er écht verstand van)

de ‘gewone’ appelstroop 'in plactic/ papieren potjes 'is al verhaald en zorgt dus ook niet voor een hoger ijzergehalte. komt omdat het vroeger in van die tinnenpotten werd bewaard/verkocht.

ijzercapsules bij de huisarts?

Upje!

Weten jullie btw ook vleesvervangende producten?

Je kunt ijzertabletten slikken.

Maar in bijvoorbeeld stroop, appelstroop en spinazie zit veel ijzer :slightly_smiling_face:

Ijzerpilletjes? Volgens mij verkopen ze die gewoon bij de drogist!

Marmiet! Een klein beetje marmiet op je boterham met kaas ofzo, smaakt een beetje pittig maar wen je aan, en het werk :slightly_smiling_face:

En als vleesvervangende producten gewoon Valess achtige dingen. En bonen en spinazie zijn ook goed!

Appelstroop uit tinnen potten op je brood doen.
Verder zou ik als vegetariër zeker een b50 gaan slikken. Als je b vitamines te kort komt kan je je ook ziek en minder fit voelen, en daar zit trouwens volgens mij ook ijzer bij.
Ook al eet je vleesvervangers de kans is toch groot dat je nog b vitamines te kort komt.