IJsland

Okeee ik zit denk ik met een probleem. Mijn plan is volgend jaar zomer een maand naar IJsland te gaan, het liefst boek ik het nu, dan is alles nog lekker goedkoop. Het probleem is, als ik het nu boek, maar er zijn dan weet ik veel wat voor omstandigheden ofzo en ik kan niet voor een maand, dan krijg ik mijn geld dus niet terug en kan ik ook niet naar IJsland. Maar een nadeel als ik pas volgend jaar ergens boek, alles word meteen een stuk duurder … wat zouden jullie doen? Ik heb namelijk geeeen idee hoe het volgend jaar allemaal gaat thuis enzo.

Ik zou wachten. Je weet nooit wat er allemaal in een jaar kan gebeuren en dan zou ik liever later boeken en dat ik dan wel zekerheid heb.

Hmm, ja dat is zo … we krijgen waarschijnlijk over ongeveer 2 maanden (als het allemaal goed gaat) ook een puppy, wat dus mijn hondje word, en ik weet niet hoe ik er dan over denk om hem een maand lang alleen bij mijn familie te moeten laten … Nouja, mijn ouders zouden dat niet erg vinden, maar ik misschien wel haha. En je mag honden wel meenemen, maar niet in een hotel … dus dat is ook wel bummer

Ga je er met je ouders heen? Je heb volgens mij ook dierenopvangen voor mensen die op vakantie zijn, maar ik weet niet hoe duur dat is + ik weet niet of je je puppy wel bij vreemden een maand wil laten. Je weet ook denk ik niet of je familie nu al weet of ze volgend jaar een maand kunnen passen op je puppy, dus ik zou het later boeken :slightly_smiling_face:

Nee ik wil alleen gaan! Ik heb er een vriend wonen, in Reykjavík, die wil ik graag een paar daagjes zien, en verder misschien naar plekken in IJsland waar ik nog niet geweest ben. Dierenopvang/hotels ben ik niet zo’n fan van, heb toch liever dat die bij z’n baasje is of gewoon z’n eigen omgeving iig. Mja, weet het echt niet, het is dan namelijk wel 2 en soms 3 keer zo duur, hoe langer je wacht, en het leven daar is ook niet echt goedkoop. M’n ouders zullen wel een deel meebetalen, ik denk dat ik wel zakgeld krijg, maar ik denk dat ik echt een groot deel toch zelf moet betalen …

Hmm, dan wordt de keuze wel heel moeilijk! Zijn je ouders ook niet thuis als jij op vakantie bent? Als het 2x zo duur is, zou ik het misschien wel eerder boeken. Je kan er volgens mij ook een annuleringsverzekering bijboeken en als er dan dingen tussenkomen, krijg je volgens mij je geld terug ( Ik weet dit niet zeker ).

Als ik jou was, zou ik rond december boeken… Ik boek mijn vakanties altijd rond december/januari dan weet je namelijk wat beter in wat voor situatie je rond je vakantie periode zit haha.

Maar over die annleringsverzekering:
Je krijgt niet altijd je geld terug! Heel vaak krijg je dit niet, alleen bij noodgevallen (denk aan; sterfte eerstegraads familielid, ernstig ongeluk eerstegraads familielid etc. lang niet in alle gevallen dus) maar dat staat allemaal in de voorwaarden van de verzekering.

Ja voor het vliegen krijg je het wel terug inderdaad, maar hotel stond op de site dat ze dat absoluut niet teruggeven om wat voor redenen dan ook (lekker dan, is iemand bijv. overleden ofzo :’)). Maar ik heb echt geen idee wat mijn ouders willen doen volgend jaar in de vakantie… mijn vader is op dit moment ziek, dus die mag niet eens op vakantie, maar m’n moeder gaat ongetwijfeld wel ergens naar toe, dus weet niet of m’n pa alleen voor die hond kan zorgen hehe. Ik zal morgen eens aan mijn moeder vragen hoeveel tickets etc. ongeveer kosten wanneer je het rond januari/februari boekt, hopelijk is het dan nog goedkoop en dan zit er niet zo heel veel tussen meer!

Haha ja januari/februari dus, denk inderdaad dat dat het beste is … hoop niet dat het heel veel scheelt met nu, het is nu al lekker flink sparen :sunglasses:

Nee januari/februari scheelt nog niet zo heel veel met nu, dan worden meestal ook pas egt de vaste prijzen uitgegeven… Dat hebben wij ook met New York, we zien nu alleen adviesprijzen wij kunnen nog nieteens boeken voor augustus 2011!

Oh okee. Voor Juni/Juli kon ik al wel boeken, maar als het dan echt niet veel scheelt, wacht ik liever tot die tijd dan ja! Kan ik ook alles even helemaal goed uitstippelen hoe en wat ik precies ga doen. Denk dat Augustus gewoon nog net té lange periode is, die er tussen zit haha.

Ik zou wachten! Ik las toevallig in een ander topic hoe veel jij van honden houdt/er vanaf weet en ik denk dat het nog wel moeilijk wordt om hem/haar alleen te laten! :stuck_out_tongue:

Het lijkt me trouwens het leukst om gewoon mijn hond dan mee te nemen! Misschien dat ik op zo’n kampeer/camping plek kan blijven, als ze daar honden toelaten tenminste lol

Haha ja, ik ga me er denk ik echt heeel erg aan hechten! Ik kan mijn kat nu al zelfs nauwelijks een paar dagen alleen laten of ik mis hem al heel erg hahaha

Ga je een maand lang in een hotel dan? Dat is pas duur Ö

Ik ga niet in een Radisson zitten hoor haha, maar ja ik zou dus in een wat goedkoper en kleiner hotel kunnen zitten voor ongeveer 2000 incl. ontbijt. Als je dat vergelijkt met een kamer in Amsterdam voor een maand incl. ontbijt (alleen haal je het dan zelf natuurlijk) ben je ongeveer hetzelfde kwijt. Kijk als je een caravan oid hebt, is het makkelijk om daar op de camping te staan, maar ik heb niet zo’n zin om daar een maand lang in een tentje te slapen aangezien het weer daar echt elke minuut kan veranderen. Zo heb ik vorig jaar zomer echt een paar dagen heerlijk weer gehad maar ook een paar dagen waarop het gewoon zooo hard waaide dat ik nauwelijks foto’s kon maken of mijn camera vloog anders weg.

Hahaha denk je dat echt. Ik woon dan wel niet in Amsterdam, maar ik betaal nog geen 400 euro incl + ontbijt per maand hoor :stuck_out_tongue:.

Ja je kan het low budget doen, maar een vriend van mij doet dat dus wel :sunglasses: