ijs bakken 0_o

het volgende recept lijkt mij heerlijk en zou ik graag willen maken… alleen volgens het recept moet ik ijs in de oven stoppen… begrijpen jullie dat allemaal ook zo uit het recept en zou iemand mij dit uit kunnen leggen :wink:

xxx alvast enorm bedankt

dan moet ik natuurlijk wel de link erbij doen :wink:

sufferd dat ik ben

http://www.heefthetgesmaa…-in-cake-met-eiwitschuim/

Als ik het goed begrijp moet je met plakken cake een bodem maken. Daar ijs op doen, en alles ‘bedekken’ met de rest van de cake. En daar (heb niet verder gelezen) het eiwitschuim over doen. Is best lekker! :slightly_smiling_face:

Edit: Snap dat je het raar vind om ijs te bakken haha dat had ik ook toen ik van gefrituurd ijs hoorde (is ook heel lekker!) Maar het klopt gewoon zoals jij omschreef

^ maar dan smelt het toch allemaal en wordt het een groot ZOOITJE

het lijkt een beetje op baked alaska, dit is trouwens ook echt heerlijk

http://img4-2.myrecipes.timeinc.net/i/recipes/su/08/07/baked-alaska-su-1816275-l.jpg

Ik denk dat dat met temperatuur te maken heeft? Een kok had dat toen ook een keer gemaakt en dat lukte ook haha :slightly_smiling_face: maar je moet hem onder de gril van de oven zetten. Is het dan niet zo dat vooral het eiwit bruin word en het ijs gewoon zacht? Maar niet helemaal smelt. Dat DENK ik dat gebeurd

en zoals je op de foto ziet wordt het geen zooitje :slightly_smiling_face:

Probeer het gewoon! En als het een zooitje word, ach :’) moet kunnen voor een keer? :stuck_out_tongue: Laat je dan wel weten hoe die smaakt, ben nu wel nieuwsgierig (A)

nou ja, ik maak het morgen… met chocolade cake en ben en jerry cookie doug erin… dat moet t wel lekker worden !!!

waarschijnlijk is het nog steeds overheerlijk als het een zootje word, dus gewoon proberen! :stuck_out_tongue:

Je kan ijs ook frituren.
Bolletje ijs snel in een beetje panneermeel of kruimels rollen en dan in de frituurpan eventjes.

Eh, ijs smelt niet als je het zo in de oven stopt. Anders zou het ook niet in het recept staan. Dat komt door de temperatuur van de oven en het eiwit wat er omheen zit. Alleen het eiwit wordt gebakken en het ijs blijft vrijwel normaal.
Heeft niemand ooit een kookprogramma gezien ofzo? :")

Maar dan moet je hem dus wel op de gril zetten, hè? (Zoals in het recept staat) Als je iets op de gril zet, wordt alleen de buitenkant verwarmd (daarom dus het bruine laagje op het eitwit) en komt het niet eens met zijn warmte bij de binnenkant.

^^ Wauw dat ziet er echt super lekker uit! :slightly_smiling_face: