IJhallen in Amsterdam

Het vorige (super oude) topic was gesloten dus vandaar een nieuwe! Wie komt er wel eens in de IJhallen in Amsterdam? Ik denk erover om dit jaar er met mijn oude kleertjes te gaan staan. Heeft iemand advies hiervoor? De goedkoopste stand kost 25 euro, nu denk ik dat ik dat er op zich wel uit krijg… maar hoe ziet zo’n stand eruit (genoeg rekken e.d.) moet je je eigen plastic tasjes regelen? En mijn vriend zei dat alles wat je over houdt MOET doneren aan een goed doel (en hij wilt niet zeggen of hij dit als grap bedoelt :stuck_out_tongue: )

Ik wil er nog steeds heel graag een keer heen, het lijkt me heel leuk!
Ik ben er nog nooit geweest, dus ik heb geen antwoorden op je vragen :stuck_out_tongue:

Als je een stand koopt, krijg je geen rekken oid erbij, je hebt dan alleen zo’n typische marktkraam met tafelgedeelte. Als je buiten staat (weet niet of dit ook zo is als je binnen zou staan) kan je houten balken afhalen voor er bovenop, voor als je bijvoorbeeld een zeil wilt bevestigen. Verder moet je alles zelf meenemen, dus ook plastic tasjes etc (en zo’n eerdergenoemd zeil, handig als je buiten staat & er kans op regen is), en ik zou als ik jou was ook héél veel wisselgeld meenemen.

Dat verplichte doneren klopt volgens mij helemaal niet, althans toen ik er met een vriendin stond was dat helemaal niet aan de orde. Heb het ook niet op internet terug kunnen vinden. Volgens mij kletst je vriend gewoon maar wat :stuck_out_tongue:

Je hoeft het niet te doneren aan het einde. Ik ben er nu twee keer geweest om te verkopen en heb beide keren 200 euro verdient…

OK bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik eind mei er ook ga staan. Ik denk dat ik sowieso de huur van het kraampje eruit kan halen en als het dan een gezellige dag wordt en mijn kast is opgeruimd dan vind ik het al goed :stuck_out_tongue:

Zoals hierboven al gezegd, stand is helemaal leeg en je moet dus alles zelf meenemen. Alleen houten balk kun je daar krijgen (ook binnen). Doneren mag maar hoeft niet!
Let er wel op dat je bij de ijhallen heel weinig geld voor je kleding krijgt. Als je bijvoorbeeld een heel mooi leren jasje verkoopt willen de meeste mensen er echt niet meer dan 20 euro voor betalen. Je hebt altijd wel een paar mensen die er graag meer voor geven, maar de gemiddelde ijhallen-bezoeker verwacht alleen kledingstukken te kopen voor een paar euro per stuk en dat is dus ook wat ze er max voor zullen geven! Tenzij je enorm goede verkoopskills hebt :wink:
Nog een tip; trek je allerleukste outfit aan en kijk er vooral heeeeel blij en vriendelijk bij. De meeste meisjes komen echt af op de persoon die achter de kraam zit. :slightly_smiling_face:
Anyway, het is onwijs leuk om te kopen en verkopen op de ijhallen, dus veel plezier en succes!

Wil daar ook nog wel een keer naar toe, gewoon als bezoeker dan :grinning:

Ik ga deze week, erg veel zin in! :slightly_smiling_face:

Gister naar de ijhallen geweest, in totaal 60 euro uitgegeven, oeps! Ik heb gekocht:

• 1 paar leren laarsjes 5 euro
  • een mooie leren map 5 euro
  • 2 blazers 5 euro per stuk
  • nep bont jasje 4 euro
  • en iets van 18 shirtjes voor 1-2 euro haha :slightly_smiling_face: