Iets waar ik me enorm aan erger op dit forum.

Hi, ik wil gewoon even iets kwijt,

is het echt nodig om iedereen altijd te corrigeren als die persoon een spelfout maakt in een post? Als iemand nou zo typt: “JjA IcKk b3N SoOw HapPii!!11!1” of wanneer iemand alles in Caps zet, okee dan versta ik wel dat het je irriteert.

Maar come on, als iemand hier een klein spellingsfoutje maakt is het meteen van:
“Ja dat woord is dus wel met een “…”, zo moeilijk is het niet om het juist te schrijven hoor, dombo -.-”

Laatst nog zag ik dat iemand heel gemeen deed tegen een meisje op dit forum toen ze een spelfout maakte. Toen zei het meisje “ja, maar ik heb dyslexie” en toen zei de ander gewoon “oke.” Wtf? Niet eens een simpele “sorry dat ik zo rot tegen je deed om een spelfout”?

En nee, ik heb het niet over mezelf, ik irriteer me er gewoon enorm aan wanneer ik mensen zo zie reageren. Doen jullie dit om slim over te komen ofzo? Ik vind het persoonlijk heel kinderachtig. En ja, ik weet btw dat een deel van jullie - ironisch genoeg - deze post zelfs zit te checken op spelfouten.

Hier komt waarschijnlijk een slotje op, maar whatever, dit moest ik gewoon even zeggen. (:

Kloptt!

Amen.

elk mens maakt wel eens een spellingsfoutje.

wauw, mooi gezegd! Klinkt gewoon als een soort betoog, haha :stuck_out_tongue: Ik ben het helemaal met je eens!

Aan de ene kant begrijp ik je wel, maar als sommige mensen in elke zin een spelfout maken, dan irriteer ik me daar aan en wil ik er wat van zeggen. Maar als iemand gewoon 1 spelfout maakt en het daarna weer goed doet, tja dan hoeven sommige mensen inderdaad niet meteen zo bot te doen.

Mee eens! Maar net zoals in reallife, proberen mensen hier ook gewoon te laten zien hoe “goed” ze zijn!

Ja, dat bedoel ik ook, als er echt overdreven veel fouten in staan dan begrijp ik het ook wel. (:

Spellingsnazi’s zijn idd irritant.

ik geef je helemaal gelijk!

Inderdaad irritant.

persoonlijk vind ik al die mensen die nutteloze topic’s aanmaken ook irritant. Sommige mensen zijn te lui voor de zoekfunctie waarschijnlijk

ik vind wel dat je mensen mag verbeteren.
Dat ze het later tenminste goed schrijven.
hebben ze ook wat geleerd

Ik verbeter ook wel eens mensen (voor zover ik weer niet zo bot overigens) maar kom op hee, niemand kan het toch ruiken als je dyslexie hebt?

Nee, maar dan kan je toch op z’n minst even ‘sorry’ zeggen.

idd utomjording, oke kijk één spelfoutje kan wel maar een tekst vol
schrijffouten vind ik dat je er best wat van mag zeggen.

Klopt, echt als er maar één letter verkeerd staat. ‘Ja ik wil niet lullig doen, maar het viel me gewoon op!’ Zeg het dan niet want het komt altijd wel lullig over, op mij in ieder geval.

Eens, zolang het aardig gebeurt.

Maar dat bedoel je in alle boards of voornamelijk in het board ‘schrijfsels’? Want in het board ‘schrijfsels’ vind ik dat persoonlijk juist handig, en mogen mensen mij echt verbeteren, graag zelfs. In andere boards komt het weleens miereneukerig op me over. (:

Ik vind dat je op zich best mensen mag verbeteren die spelfouten maken (als iemand bijvoorbeeld ‘Ik werdt’ schrijft, vind ik best dat iemand even mag zeggen hoe het hoort, daar kan diegene alleen maar baat bij hebben. Wel vind ik dat je het gewoon op een normale manier kunt brengen, je hoeft niet meteen mensen te kleineren of iets omdat ze fouten maken.

Dus dan zou ik sorry moeten zeggen omdat iemand anders dyslectisch is? Ik kan daar toch niks aan doen?
Je weet van jezelf dat je veel spelfouten maakt, zet er dan onder ‘Sorry als er veel spelfouten in staan, ik ben dyslectisch.’ Niemand zal dan nog commentaar leveren.

En verder ben ik van mening dat iedere Nederlander ABN moet kunnen spreken, dus dat het niet erg is om iemand te verbeteren.