Hebben jullie dat ook? Een inside-joke, woord, afbeelding, gebaar of een verhaal tussen jou en je vriend? Iets dat een ander niet snel begrijpt?
Ik heb één heel mooi gebaar dat echt iets is tussen mij en mijn vriend. In de trein zat ik ooit naast twee meisjes die gebarentaal kenden (ze werkten met doven denk ik?). Ze hadden het over “I love you” zeggen in gebarentaal. Ik vroeg gelijk hoe dat moest omdat ik het bij mijn vriend wilde uitproberen. Ze lieten het zien en dat was eigenlijk heel simpel (http://www.standaard.be/A…ac7d5cb622ff8.jpg.568.jpg).
Zij zaten toevallig ook in de bus naar school (samen met mijn vriend met wie ik daarvoor had afgesproken) en we zeiden zo “HEY! Toevallig!”. De meisjes zagen mij met mijn vriend en vroegen me of ik ‘het al had uitgeprobeerd bij mijn vriend?’. Mijn vriend zo: “Huh?”. En ik deed dat gebaar opeens en hij begreep er niets van. Tot ik dus uitlegde dat het I Love You/ik houd van je betekend en dat de meiden mij dat in de trein hebben geleerd. Hij vond dat zo leuk XD!
Toen hij mij die dag op mijn trein zette deed hij dat gebaar en ik deed het terug. Dat was maaaanden geleden en we doen het nog steeds elke keer wanneer we afscheid nemen! Sommigen denken vast: Huh? XD Zo’n ‘rock’ gebaar ofzo? Behalve de mensen die gebarentaal kennen dan :3
Verder hebben we wel meer inside jokes maar dit vind ik de leukste!