Iets te enthousiast?

Hai allemaal!

Ik twijfelde of ik het hier zou vragen, maar aangezien ik nogal clueless ben vraag ik het maar gewoon hier :’) Ik heb een soort van probleem? Het klinkt vast stom, maar ik heb niet zoveel ervaring hiermee :’)
Ik ken nu ongeveer drie dagen een jongen, waar ik gister ongeveer twee uur mee op Whatsapp heb zitten praten (ik ken hem via een vriend). Ik vind hem heel aardig, maar het probleem is dat hij een beetje hard van stapel loopt, tenminste, voor mijn gevoel… Ik ben niet echt een extreem spontaan persoon en vind het fijner om iemand wat beter in het echt te kennen, maar hij zit als we op Whatsapp praten om de 5 minuten wel weer te zeggen dat een dag wel heel lang duurt als hij me niet spreekt, dat hij me wilt knuffelen als hij me nog een keer ziet (we hebben elkaar pas één keer in het echt gezien) en dat soort dingen. Ik ben nogal verlegen, wat niet echt helpt, ik heb elke keer geen idee wat ik moet reageren… Ik wil best wel een keer met hem afspreken, maar op dit moment voel ik me er een beetje ongemakkelijk over… ;(

Stel ik me aan? Of moet ik gewoon tegen hem zeggen dat ik het liever wat minder hard van stapel wil laten lopen?

Neeeee, je stelt je niet aan hoor! Hij loopt inderdaad wel heel erg van stapel! Ik zou me ook ongemakkelijk voelen. En daar moet je ook gewoon eerlijk over zijn. Gewoon zeggen

“X, ik vind je een super aardige jongen, maar je gaat voor mij wat te hard van stapel. Ik wil je liever eerst wat beter in het echt leren kennen en rustig aan doen. We kunnen wel een keer wat gaan drinken?”

Zoiets zou ik zeggen, gewoon doen wat voor jou goed voelt!

Dankje! Nu weet ik in ieder geval dat ik niet gewoon een aansteller ben, haha. Dat is trouwens inderdaad wel een goed berichtje, ik ga het denk ik morgen wel even sturen, en hopen dat hij er ook naar luistert :’)

Even geen antwoord geven als je dat een fijner gevoel geeft.

Gewoon eerlijk zeggen dat je het rustig aan wilt doen.