Iets te close?

Het zit zo:

Afgelopen nacht hadden we een sleepover met mijn vriendengroep. Zelf heb ik een vriendje die er niet bij was. Die avond lag ik op een gegeven moment met mijn hoofd op de borstkast van een vriend omdat mijn kussen niet lekker lag (I know raar xD). Hij sloeg zijn armen om me heen en aaide me soms heel lief over mijn hoofd heen. Toen hij dacht dat ik sliep streelde hij stiekem heel zacht over mijn borst heen. Eerst dacht ik dat dit misschien een ongelukje was, maar daarna deed hij het nog een keer.

Hij een 1,5 jaar lange relatie net achter de rug en zei hij gister nog dat hij haar mist. Ook weet hij van mijn vriendje…

Ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik aan mijn vriendin(nen) vertellen wat hij heeft gedaan? Of het hem vertellen?

Ik zou het gewoon vergeten. En voortaan zelf ook niet zo close meer doen.

Vond je het vervelend wat hij deed? Of vond je het oké?
Denk dat dat iets heel belangrijks is om je af te vragen hoe je verder met deze situatie moet omgaan.

Ik vind het persoonlijk niet oké dat iemand jouw borst gaat aanraken als jij slaapt.
Als jij dat ook vindt, zou ik wellicht met die vriend in gesprek gaan en vragen waarom hij dit heeft gedaan. En wat hij dacht dat jij wilde in de situatie.

Als je het niet zo erg vond, zou ik het gewoon vergeten inderdaad. Ik vind het niet nodig om te vertellen aan je vriendinnen of vriend, omdat ik denk dat je daar onnodig frictie mee veroorzaakt.

Voor de volgende keer zou ik inderdaad niet meer zo close met een jongen omgaan, want ik vind het persoonlijk wel te ver gaan als je al een relatie hebt.

Dit ja. Als jij het niet wilde is dit aanranding, hoe makkelijk de meeste mensen in dit topic er ook over lijken te denken. (zeggen dat ze het “gewoon moet vergeten” en suggereren dat ze het zelf heeft uitgelokt door zo close te doen, serieus?)
Zelfs als jij hem het idee hebt gegeven dat je meer wilde is het NIET OKE dat hij dit deed terwijl hij dacht dat je sliep. En als hij dacht dat je het wilde, waarom dan pas? Klinkt alsof hij zelf ergens ook wel wist dat hij fout zat met wat hij deed.

Ik zou het verder inderdaad niet aan je vriendinnen vertellen, tenzij je denkt dat het met een van hen zou kunnen gebeuren. Als je het niet zo erg vindt kun je het beter helemaal niemand vertellen, en als je het wél erg vindt kun je hem het beste confronteren en duidelijk maken dat dit niet iets is wat je zomaar kunt doen.

Als jij je schuldig voelt naar je vriend, dan zou ik het wel bespreekbaar maken. Kan als geen ander uit ervaring vertellen hoe kut dat voelt. Maar goed, ik vind het wel een beetje gek dat je op zijn borst bent gaan liggen, terwijl je een vriend hebt. Dus je kunt het opbiechten aan alleen je vriend om je hoofd te klaren, of het vergeten als je dat kunt.

Fijn dat iemand er hetzelfde over denkt!
Ik was een beetje bang dat mensen mijn opmerking te heftig zouden vinden, aangezien iedereen zo luchtig reageerde.

TS, hoe voel je je?

Ik moet zeggen dat ik ook heel opgelucht was toen ik jouw reactie zag haha. Ben er een beetje van geschrokken dat de meeste mensen het zomaar goed lijken te keuren (of het alleen afkeuren omdat ts al een vriend heeft).

Het is niet slim om als je een vriendje hebt om zo bij een jongen te gaan liggen. Deze jongen heeft net een break-up gehad haal ik uit jou verhaal en heeft zijn gevoelens nog niet op een rijtje kunnen zetten. Dat heeft nou eenmaal tijd nodig.

Als je er echt mee zit zou ik eerst naar die vriend gaan die het deed en vragen waarom hij het deed terwijl hij weet dat jij een vriendje hebt.

Als je er niet mee zit zijn jou gevoelens voor jou boyfriend ook niet duidelijk en zou ik een break inzetten om even ook jou gevoelens op orde te zetten.

Welke van de 2 reden het ook is onthoud 1 ding! GA NIET TE SNEL!

Het was indd niet zo slim om bij die jongen te gaan liggen terwijl je een vriend hebt. Dat hij je daar aanraakte zou ik zelf niet fijn vinden en ik zelf zou misschien tegen hem zeggen dat ik het niet fijn vond. Verder zou ik er niet een te grote drama van maken. Als je er echt heel erg mee zit kan je het erover hebben met je vriendinnen. Maar kijk alsjeblieft uit meis (:

Ik vind dit al best ver gaan als je een relatie hebt. Zorg dat het niet meer gebeurd. (Al helemaal als je het fijn vond)

Sorry hoor maar zeggen jullie nou dat het haar eigen schuld is?

dit.

Voor de gene die interesse hebben, mijn vriendje heeft het uitgemaakt voordat ik nog iets heb gezegd tegen een van de twee jongens…

Ik ben het hier volledig mee eens.

Sowieso vind ik persoonlijk alles al fout aan de situatie. Als ik de vriend van TS was geweest had ik dat hele intieme knuffelmomentje niet ok gevonden.

[edit] ik lees dat je vriend het uitgemaakt heeft. Heel veel sterkte!

Het is nu heel ingwikkeld… Het is nu uit en die jongen waarbij ik op de bostkast was gaan liggen kiest nu heel erg partij voor hem. Zelf heeft mn ex niet gezegd waarom het uit is. En dat hij het weet lijkt me sterk, want anders had hij anders tegen die vriend gedaan

Beetje kinderachtig dat hij niet wilt vertellen waarom