Iets over jezelf.

Hoi, ik zit met een probleempje.

Ik heb een vriendin gezegd dat ik haar iets moest vertellen over mezelf. Maar het blijkt dat ik dat toch liever voor mezelf wil houden. Maar ik wil haar niet kwetsen door het niet te zeggen. Dus ik zei dat ik het maandag op school ging vertellen omdat het stom is om via sms te zeggen. Maar nu weet ik niet wat ik tegen haar moet zeggen dan.
Dus weten jullie aubbb wat ik kan zeggen over mezelf dat ook maar een beetje stom is om via sms te zeggen?

Ik snap er eigenlijk niet zoveel van …

Dat was 'n niet erg slimme actie van je. Misschien maar gewoon eerlijk uitleggen aan die vriendin, dat lijkt mij wel het beste.

Eerlijk zeggen dat je het toch voor jezelf wilt houden.

Óf het vertellen óf uitleggen dat je het toch liever voor je wilt houden. In elk geval er geen smoesje vertellen. Een echte vriendin heeft er begrip voor dat je iets voor je wilt houden.

Ik zou gewoon eerlijk zijn denk ik, dat je er over na hebt gedacht en dat je het toch liever voor jezelf wilt houden. Als ze een echte vriendin is begrijpt ze dat echt wel.

waarom wil je het eerst wel zeggen en daarna niet meer?

ik zou gewoon eerlijk zijn … want als je dingetjes gaat verzinnen schiet het denk ik ook niet heel veel op…

Tsja, waarschijnlijk denkt ze er nu wel best over na wat jij tegen haar gaat zeggen maandag…
dus misschien zou ik nu even bellen/ sms’ en dat je het toch liever voor jezelf wilt houden, dan weet ze dat alvast.

Zeg dat het al opgelost is?

Dit. Want een echte vriendin liegt ook niet.

Oke, aan jullie reacties te zien, heb ik besloten om er niet om te liegen (wat mijzelf ook wel het beste lijkt), maar ik wou het eerst zeggen om eerlijk te zijn met haar, maar het is heel persoonlijk en moeilijk om te vertellen dus vandaar. Ik ga haar maandag vertellen dat ik het toch liever voor mezelf hou. Liever zo dan haar voor niets ongerust maken.