Iets nieuws doen .. maar wat?

Ik heb de dwang deze laatste dagen dat ik aan alcohol of dat viese gerij roken moet beginnen.
Ik vind het al vies, afschuwelijk, is je leven niet waard etc.
Hoe overkom je dwangs?.
Nu ben ik mij aan het bedenken ik moet gewoon iets nieuws beginnen. Ik voel alsof ik nergens Passie of interesse in heb. Hoe weet je het?
*excuses als het vaag is, is mijn leesstijl wel regelmatig*

Ik vraag me dan vooral af, waarom ‘wil’ je hieraan beginnen?
Doet je omgeving hieraan mee? Denk je dat je hierdoor stress kan verminderen?

hahaha lol oke

maar die dwang komt er waarschijnlijk niet zo maar, ik zou als ik jou was op zoek gaan naar de onderliggende reden waarom je die dwang voelt

Ik denk stress nu ik erover nadenk.
Ik wil niet meedoen omdat iedereen het doet , heb ik nooit.
Het is gewoon lastig op school niet kwa punten maar de klas waar in zit.
Volgende schooljaar ga ik na de 2de, ik denk dat ik bij verkeerde mensen kom…
Ik ben nu mij helemaal druk aan maken. Want ik wil het niet en waarom zou ik eraan beginnen?
Ik weet het zelf ook half, aan de andere kant ik wil mensen zijn meningen en hulp horen.
Zou mij op dit gebied helpen.

Dankje, Boulevardofbrokendreams.

Als het inderdaad komt omdat je toch met wat nieuws wilt beginnen en je ergens in wilt uiten (door de stress), probeer dan wat nieuwe dingen! Ik snap dat het misschien heel complex voelt, maar de oplossing kan heel simpel zijn. Bedenk of je misschien vroeger iets hebt gezien of gedaan waar je eigenlijk wel van dacht ‘oh dat zou ik zelf ook wel willen doen’ of ga er naar op zoek op youtube bijvoorbeeld. Wil je iets doen met sport, wil je iets artistieks doen, houd je van muziek en wil je daar wat mee doen, wil je wat uitdagenders als educatie?
Het is goed van je dat je door hebt dat waar je nu eigenlijk naar snakt gewoon slecht voor je is, maar dat je wel merkt waardoor het is ontstaan, dat is al een hoop verder dan sommigen van je leeftijd. En trouwens, een passie ontstaat niet zomaar, dat komt als je met iets bent begonnen en er na een tijdje of misschien wel meteen echt ‘verliefd’ op wordt :slightly_smiling_face: