Iets leuks voor presentatie?

hee meiden,

ik moet volgende week met 2 meiden een presentatie geven voor maatschappijleer , ons onderwerp is alcohol bij jongeren.
nou willen wij iets anders doen dan gewoon een powerpoint en tekst dus iemand ideeën om in de klas uit te voeren en de klas er echt bij te betrekken?

xx

je kan ook een soort poster maken? En de klas vragen hoe ze erover denken en ze op die manier erbij betrekken?

@boembamknal

ja dat is dus te klein en mag niet ik dacht meer aan een soort quiz of test ofso maar geen idee hoe haha

Je kan bijvoorbeeld wel doen met een quiz dat iedereen moet staan, en als ze hetantwoord fout hebben, die moet gaan zitten, en dan de winnaar krijgt iets? zoiets werd ooit een keer gedaan bij verzorging in de brugklas. ;s

door alcohol uit te delen :'D

nee grapje.

Je kunt vragen bedenken over de informatie die je gegeven hebt. De klas moet je dan opdelen in groepjes en dan moeten ze die vragen beantwoorden, de winnende groep krijgt een prijs.

[NORML]http://www.youtube.com/user/stichtingvoorkom#p[/NORML]/u/0/Ba0TXrflRNw deze filmpjes laten zien en dan vragen wat zij zouden doen met die dilemma’s

• Een quiz
  • Een vragenronde wat zij zouden doen als iemand dronken is & zich irritant gedraagt of iets dergelijks
  • begin met een vragenronde van dingen die in jullie powerpoint/bespreking zitten & laat hen er op antwoorden alvorens je met je presentatie begint bv: “hoeveel procent van de jongeren drinkt ieder weekend volgens jullie?”

je kan verkleed gaan als een alcolist

iedereen een shotje geven haha als afsluiting

denk dat ik voor de gratis drank ga hahaha maar nee dank jullie wel voor de tips :grinning:

Niet heel speciaal, maar je kan je presentatie met prezi maken in plaats van met powerpoint. Ziet er mooier uit (ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar klasgenoten wel, het ziet er mooier uit en kan nooit heel moeilijk zijn).
http://prezi.com/welcome/

Een kort filmpje maken
Een quiz maken
Een spelletje voor de klas maken
Een kort toneelstukje aan het begin
Een discussie vormen met de klas
:face_with_raised_eyebrow:

Ik en een klasgenoot zijn kort geleden in Madrid geweest en moesten aan het eind een presentatie geven over onze ervaringen in het Engels.
Wij hadden geen pc, geen internet, kortom: wij moesten ook iets anders verzinnen.

We hebben er een act van gemaakt. Met I love Madrid t-shirtjes en muziek kwamen we op. En hebben in dit geval in het Engels een gedicht geschreven over onze belevenissen.

Dus in de vorm van een gedicht, die je leest van papier als presentatrices speel je de act en breng je de info naar voren.