Iets gaan doen met zingen?

Hey meiden!

Ik weet niet echt waar ik dit anders kan vragen dus doe ik het maar hier :slightly_smiling_face:

Ik vind het ontzettend leuk om te zingen en volgens reacties in mijn omgeving (en vind ik zelf ook wel, niet arrogant bedoeld) kan ik ook al redelijk goed zingen. Ik moet nog wel veel oefenen hoor, maar ik heb het wel in me zegmaar. Nu doe ik dit alleen thuis wel eens voor de computer, maar ik zou er wel meer mee willen gaan doen. Helaas is zangles veel te duur voor mij. Ik heb absoluut niet de ambitie om te gaan zingen voor een enorm publiek en beroemd te worden, dus geen x-factor of zoiets haha! Maar misschien in een bandje of voor een klein publiek ofzoiets.

Heeft iemand tips voor hoe ik hiermee kan beginnen/wat ik kan doen om bij een bandje oid te komen? Misschien meiden die ook ervaring hebben in de muziek/zang industrie? Alvast bedankt!

Je hoeft niet gelijk bij een school of zo zangles te nemen, ik heb jarenlang bij een muziekdocent van me zangles gedaan en die heeft me super veel geleerd! En ze koste vergeleken met ‘echte’ docenten ook niet veel.

Verder hebben ze bij mij op school muziekavonden, miss kan je zo voor een niet al te groot publiek maar wel publiek leren zingen? En wat rondvragen op school/ergens anders waar je vaak komt of er bandjes zijn.

Succes!

Ja, of een advertentie op school hangen…?

Hmm, er is hier in de buurt wel een gebouw waar ook dingen met muziek wordt gedaan, volgens mij. Kan dat wel eens proberen ja, bedankt voor de tips!

Ik zou trouwens niet gelijk voor een groot publiek willen/durven zingen, dan wil ik wel eerst alles goed voorbereiden enzo :slightly_smiling_face:

Wat is goedkoop voor een zangles? Ik hoorde van iemand die betaalde 90 euro ofzo per les, dat vind ik echt belachelijk duur.

Wij hebben hier ook feestweeken, waar talenten jachten zijn enzo. Misschien daar eens proberen?

Bij ons in de muziekschool helpen ze je met het vormen van een bandje, uit de bestaande leerlingen worden dan mensen gevraagd. Misschien kun je daar eens naar toe bellen of ze nog zangeressen zoeken?

Maar als je echt vooruit wil komen in je zang, raad ik je toch echt zangles aan hoor. Juiste techniek kan je heel erg helpen.

Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken!

Ja, als er iemand is die voor niet te veel geld zanglessen kan geven, wil ik dat ook graag doen natuurlijk :slightly_smiling_face:

Nee joh, ik denk dat zo’n €15-20 normaal is voor een half uur. Als ik jou was zou ik inderdaad lessen nemen.