iets ergs vertellen aan een bijna vriendje.

hey meiden,

Ik heb een jongen leren kennen die heel erg aardig is. Ik vind hem heel leuk en hij mij ook. Maar ik zit met een probleem, ik heb vroeger veel problemen met mezelf gehad. Ik heb mezelf vroeger gesneden en heb hierdoor veel littekens op mijn arm.
Ik zou niet weten hoe ik dit aan hem vertel, ik ben bang dat hij me dan niet meer wil. En ik wil hem niet kwetsen.
Moet ik dit aan hem vertellen? En hoe moet ik dat zeggen?

Als jij je nu niet meer snijdt zie ik niet in waarom je het zou moeten vertellen. Hij zal het vanzelf wel merken als hij de littekens ziet en dan kun je het hem uitleggen als het nodig is(maar als je je er prettiger bij voelt het hem van te voren te zeggen moet je dat natuurlijk vooral doen).

En als hij zo aardig is als jij zegt zou dit echt geen reden voor hem zijn jou niet meer te willen.

Als hij je echt leuk vindt, vindt hij je leuk met of zonder littekens. Het zou dan niet moeten uitmaken. Als hij je opeens niet meer leuk vindt als hij dit van je weet, is hij niet de juiste persoon voor je. Ik zou het wel vertellen, als jullie een rustig/serieus gesprek hebben. Je hoeft hem dan niet alles te vertellen, je moet voor jezelf nagaan waar je grenzen zitten en wat je wel/niet wil zeggen.

Ik zou het niet vertellen , maar gewoon zeggen als hij bijvoorbeeld over je littekens begint of jullie toevallig op het onderwerp komen. Hij is immers nog niet je vriendje…

Ik zou het pas vertellen als hij er naar vraagt… :stuck_out_tongue:

Niet vertellen, pas als hij het vraagt

Als je zelf graag wil dat hij het weet of als je er mee zit, zou ik het vertellen. Anders pas wanneer hij er om vraagt.