Iets doen voor depressieve vriendin

Hallo meiden,

Ik heb een vriendin die ik al sinds groep 1 ken, en ze is al sinds groep 8 ofzo niet echt gelukkig (al wist ik dat toen niet), en zegt ook vaak dat ze aan zelfmoord denkt. Ik vind dit echt heel erg voor haar, en ik wil graag iets voor haar doen/maken zodat ze zich weer iets beter/‘geliefder’ voelt. Ik zat eerst te denken aan een lijst van 100 redenen om te willen leven ofzo, maar ik vind dat het toch net niet… Dus, weten jullie iets beters? Ik zat te denken om het dan in een envelop/pakketje te doen en bij haar huis te bezorgen ofzo… Vinden jullie dit überhaupt een goed idee trouwens?

Alvast bedankt!

Ahw, wat ontzettend lief van je dat je iets voor je vriendin wil doen, dat zal vast heel veel voor haar betekenen! :slightly_smiling_face: Misschien is het leuk om een soort plakboek te maken? Met allemaal foto’s van jullie erin, mooie teksten, plaatjes, enzovoort.

Ik ben zelf depressief en vind dit een heel mooi en lief idee!
Een boekje met leuke foto’s en vrolijke quotes lijkt me heel leuk!
Echt super lief dat je dit voor haar doet, dat zal haar vast iets blijer maken (:

Eigenlijk moest ik ook meteen denken aan wat hierboven al genoemd is!
Daarnaast zou ik proberen er zo veel mogelijk voor haar te zijn en haar (waar mogelijk) te steunen. Een goede vriendin is echt goud waard. :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:

Ik heb alleen niet echt zoveel foto’s van ons samen want ze is wel een vriendin maar we zijn niet echt hartsvriendinnen ofzo… En het moet ook iets zijn wat niet te veel tijd kost, want ik ben zelf ook wel druk met school.

Maar ik zal eens kijken wat ik kan proberen!
@Anouk: Ja dat probeer ik ook zeker wel, maar het is wel moeilijk :frowning_face:

Wat Blackrose zegt ja! En ontzettend lief idee dat je dat wilt doen, ik zou echt trots zijn op zo’n vriendin. (:

geef haar anders elke maand een leuk kadotje! bv een fotolijstje met een vrolijke foto van jullie dr in, een roos, een lijstje met dingen die je leuk vind aan haar,
je lijkt me echt een heel lieve vriendin, daar zal ze vast ook veel aan hebben!

Mijn beste vriendin ken ik nu pas twee jaar,
Zij vertelde mij precies hetzelfde.
En omdat ik dan heel bezorgd om haar ben,
dan zegt ze bijvoorbeeld op Twitter
‘Ik denk dat de wereld beter is zonder mij.’
Dan stuur ik haar gelijk een berrichtje :
‘Neee lieverd, dat doe je niet.Daar zou je echt spijt van krijgen.’
En dan zegt ze gelijk ‘Nee hahaha.’
Dan neemt ze mij niet sirieus,
volgens mij weet ze niet dat ik zo bezorgdben omdat ik om haar geef.
Ik ben geen moeder ofso, maar ik wil niet dat ze zelfmoord pleegt als ik het had kunnen voorkomen.

Ik weer echt niet wat ik moet doen…

upje :slightly_smiling_face:

Wat lief van je zeg! Maak een leuk plakboek, of geef haar een cd’tje met een mix van “jullie” liedjes, vrolijke liedjes, daar wordt ze vast vrolijk van.

Ik wou dat ik zo’n vriendin had als jij!

Ik vind dit een lief topic.

Zelf vind ik het echt awesome om post te krijgen, dus gewoon een kaartje of een brief. Met daarin foto/tekst, dat ze awesome is (:

Ja dit vind ik wel een goed idee! Dankjewel!
Ook lief dat jullie het allemaal zo’n lief topic vinden :slightly_smiling_face: (rare zin haha)

Het probleem is dat we dus niet echt supermegagoeie vriendinnen zijn, we zien elkaar alleen op school en op feestjes, we spreken niet echt af ofzo… Daarom is het zo lastig/raar om een plakboek met foto’s van ons te doen ofzo… Dus het moest iets kleins zijn!

Ah, superlief idee!

Inderdaad bovengenoemde dingen. En misschien kun je er ook herinneringen die je met haar hebt er bij zetten? Tot de kleinste dingetjes die je wel eens gedaan hebt.
Ben zelf ook depressief en vriend van mij stuurde ook een keer een foto van net voor mijn depressie waar ik heel vrolijk ben en gewoon echt goede herinneringen aan heb, dat vond ik heel lief en fijn, omdat je dat weer even herinnert aan het feit dat het leven ook mooi kan zijn. Dus misschien kun je zoiets ook naar je vriendin sturen? Dat je uberhaupt iets wil doen vind ik al heel lief van je!

Een lijst met 100 complimentjes? Of iets maken met haar vrienden :slightly_smiling_face:

Super lief van je!
En inderdaad alle bovengenoemde dingen!
Foto’s zijn altijd erg leuk, maar misschien heb je ook nog wat leuke filmpjes van jullie? Die zou je misschien bij elkaar op een dvd kunnen branden.
Maar de alle dingen die je zelf al hebt bedacht zijn al geweldig, super lief.
Kleine dingetjes kunnen soms al zo veel voor iemand betekenen

Oh hé wat super toevallig dit!

Ik heb ook een depressieve vriendin, die érg onzeker is over zichzelf. Terwijl ze echt een heel knap meisje is, goeie kledingsmaak etc.
Maar als ik er iets van zeg, ontkent ze áltijd.

Ik wil ook wat liefs voor haar doen. Ik ben best wel druk met school etc, anders zou ik ook sowieso wel vaker met haar afspreken. Want ik wil niet dat ze vereenzaamt. Het gaat momenteel helemaal niet goed met haar. Haar ouders durven haar niet eens meer alleen over straat te laten fietsen omdat ze bang zijn dat het depressieve meisje zelfmoord pleegt…

weten jullie iets leuks?

Iets liefs doen is altijd leuk. Zal ze vast waarderen!

Mijn beste maatje is ook depressief. Ik probeer hem overal mee naar toe te nemen, uiteten, stappen, dagje weg, etc. :slightly_smiling_face: