Ik kan niet alleen maar leren… Ik moet meestal nog iets doen als ik aan het leren ben want anders val ik echt in slaap. Ik kijk meestal gewoon een film als ik woordjes leer maar als ik teksten leer dan gaat dat niet… Misschien is het niet goed om 2 dingen tegelijkertijd te doen maar ik heb ook al geprobeerd om alleen te leren en ik val dan echt in slaap… Dus hebben jullie misschien nog tips voor mij?x
Hm, dat lijkt me niet heel handig, films kijken en leren op hetzelfde moment.
Kun je dan niet samenvatten, belangrijke dingen onderstrepen of schema’s maken? Dan ben je wel iets aan het doen, maar wel alleen met school bezig.
Misschien muziek luisteren en leren?
Dat is ook niet zo crap voor je concentratie (:
Ik keek altihd tv en in de reclames leerde ik, gek genoeg werkte het best haha
Als dat jouw manier van leren is, vind ik het niet de moeite waard om iets anders in te zetten.
Als ik voor school aan het werk ben, zit ik ondertussen altijd op twitter, feesjboek en girlscene. en het werkt!
Haha, zelfde probleem hier! Ik heb toetsweek maar echt 0.0% concentratie, dus ik heb muziek aan en girlscene en ondertussen maak ik een beetje een samenvatting en dat gaat me nog prima af tot nu toe.
alléén leren kan ik ook niet.
woordjes leer ik daarom op de computer, en als ik andere vakken moet leren vat ik samen. als ik niet aan het schrijven ben/bezig ben, dan word ik ook moe en slaperig.
Ik ga altijd eerst dingen onderstrepen in mn boek (potlood) en werkboek, en daarvan de belangrijke dingen opschrijven (als samenvatting)
Laptop uit, mobiel/ipod/tv uit en dan leren.
Hooguit radio aan, maar dan ga ik mee zitten zingen en schiet het nog niet echt op haha
Heel erg bedankt voor jullie tips ik zal ze allemaal proberen =)
Hebben andere mensen misschien nog tips ? x