Iemand wil gelijk al afspreken enzo

Ik heb zegmaar een keer toen ik te laat op school was een vriend van een jongen uit mn oude klas leren kennen. Heb toen met hun allebei een beetje gepraat enzo totdat we naar de les mochten. Een paar dagen later vroeg die vriend dus aan mij of ik een keer met m naar school wilde fietsen. Leek me opzich wel gezellig om een keertje te doen want ik fiets nu alleen en hij leek me best aardig. Ik zei dus ja, maar nu wil hij gelijk vaker met me fietsen en met me afspreken enzo, terwijl ik daar niet zo zin in heb en ik heb pas 2 keer met m gepraat. Hoe kan ik op een aardige manier zeggen dat ik dat niet wil?

Waarom wil je niet met hem samen fietsen dan? Je leert elkaar juist beter kennen als jullie wat vaker praten. Ik zou het gewoon nog een paar keer proberen en als je het echt niet meer wilt, zeg het dan eerlijk dat je dan liever alleen fietst oid.

Als je hem niet aardig vind zou ik zeggen dat je niet kan. Als je hem wel aardig vind gewoon samen gaan fietsen :slightly_smiling_face:

Nou kijk hij is opzich wel aardig enzo maar het fietsen was een beetje awkward en t is niet zo dat ik nu denk van ja dat was echt gezellig. Hij gaat er nu automatisch van uit dat we bijna elke dag samen gaan fietsen maar ik weet niet hoe ik hem aardig kan zeggen dat ik dat ook niet wil, en dat ik het prima vind om gewoon eens in de zoveel tijd met m te fietsen?

Het gaat ook niet alsof jullie elkaar al jaren kennen, het komt met de tijd wel.
En anders zeg je dat je liever alleen fietst 's ochtends, omdat je dan nog niet wakker/aardig/sociaal bent oid :cold_sweat:

Kan je niet zeggen dat je hem appt als je samen wil fietsen en dat je inderdaad 's ochtends graag even alleen wakker wil worden? Dat was bij mij in het dorp vaak zo, soms fietste je samen en anders fietste je alleen met een muziekje op.