♥ Iemand verstand van politiek?

Ik moet dus voor mijn huiswerk maw een of ander onderwerp verzinnen waarvan ik vind dat er een (nieuwe) wet moet komen.

Aangezien ik totaal geen verstand heb van politiek en het me ook niet zoveel kan schelen, is dit al teveel gevraagd van mij :’) Weet iemand dus een goed onderwerp? Het liefst een veelbesproken, zodat ik er veel over op kan zoeken.

Dus:

1. Een politiek probleem dat de aanleiding is voor een nieuwe wet.
  2. Op welke manier het onderwerp op de poltieke agenda kan komen: wie zijn de poortwachters

Ik zou jullie heel dankbaar zijn voor jullie hulp!

1. Er is veel gedoe over Geert Wilders, haatzaaiing, vrijheid van meningsuiting.
    Dit is een politiek probleem lijkt mij? De wet zou best aangepast kunnen worden. Er moet duidelijker in staan wat je wel en niet mag zeggen. Hoe ver mag je gaan met de vrijheid van meningsuiting?
  2. Enquetes houden. Vragen wat mensen er van vinden en of er verandering moet komen, omdat het zo niet langer gaat.
    Als er veel mensen het ermee eens zijn. Een grote belangstelling voor het probleem. Dat kan het op de agenda komen.
    Op het moment dat iedereen dit punt niet op de agenda wil hebben dan word het weggegooid.

^ ja die van hierboven. vrijheid van meningsuiting, stond gister in de krant ofzo dat ze die ook miss wilde aanpassen volgensmij…

Een nieuwe wet tegen het Downloaden van muziek en films. Ik sta er zelf niet achter, maar er is echt veel over te vinden. verder kan je duitsland als voorbeeld nemen aangezien die al particulieren beboeten voor downloaden (en veel ook). Het is erg controversieel dus het moet redelijk makkelijk zijn voor je. Succes ermee!

ik denk dat heel veel mensen geert wilders als onderwerp kiezen, dus ik zou zelf die tweede doen!

Ik zou deze doen. G. Wilders word straks net zo standaard als euthanasie, abortus etc.

Misschien kan je wat doen over het hebben van meerde paspoorten in de Tweede Kamer.

1. Politici met dubbele nationaliteiten.
  2. Geen idee.

Ik weet ook niet of onderwerp 1 kan, het is in ieder geval actueel. Upje dan maar.

wij hebben het over politiek op school met mondo (keuzenvak).
maar ehm… misschien kan je verschillende politieke partijen vergelijken?