iemand verstand van mode?

Heeee girls.
ik doe mijn persoonlijk projesct over mode, dus eigenlijk een soort groot werkstuk alleen je mag eigenlijk vanalles doen, bijv werkstuk,powerpoint, iet maken eigenlijk mag je alles doen! maar ik weet niet wat ik wil doen! eerst wou ik en eigen mode show doen, wat me nog steeds erg leuk lijkt maar erg moeilijk en tijdrovend. Iemand andere ideeen ?

xxxliefs,

Misschien kun je een hele grote fotocollage maken van foto’s met kleren die nu in de mode zijn? Een modeshow moet je zeker doen, erg origineel!

ja, maar een modeshow organiseren gaat wel heel veel tijd in beslag nemen, als je de kleren zelf wil maken dan, je moet modellen vinden enzo
anders kan je ook zelf een jurk maken, en dan met een verhaal erachter enzo

wou maar dat ik deze opdracht had voor school :stuck_out_tongue:

is dat voor je profielwerkstuk?
ik doe namelijk ook over mode samen met een vriendin. wij maken een kledinglijn en dan doen we ook een modeshow + fotoshoot.
je moet wel rekening houden met de tijd. want als je kleding gaat maken komt daar wel heel veel tijd in te zitten. je moet patroon tekenen, stof knippen, in elkaar zetten enz. maar ik weet niet of je dan het patroon zelf wilt tekenen, dat heb ik wel gedaan maar dan moet je wel een beetje verstand hebben van patronen, anders moet je gewoon een bestaan patroon nemen uit de knip of burda ofzo.
succes in ieder geval;)

dat idee kwam dus echt in mij op!
zo’n heel groot blad kopen, bijv. bij de bruna,
en dan allemaal plaatjes uit modetijdschriften knippen (vind ik persoonlijker leuker en creatiever dan printen) en dan op een groot blad plakken!
je kan ook gebruik maken van polyvore.com en Looklet.com (als je daar gebruik van wil maken moet je even op girlscene Looklet searchen en dan staat er ergens een registratiecode in een topic)

je kan natuurlijk ook zelf een modefotosoot houden met vriendinnen en dan de foto’s uitprinten en mee naar school nemen. dat hoeft natuurlijk niet zo proffesioneel te zijn, en je kan je foto’s altijd (laten) bewerken, zou ik dan nog wel voor je willen doen.

Een modeshow is inderdaad helemaal geweldig, maar wel veel werk als je ook nog alles zelf moet maken… misschien is het handig om net zoals bij de ELLE en H&M style awards een soort van styling modeshow te doen. Dan kies je een thema en ga je daar bestaande kleding naar stylen en het in een modeshow doen. is misschien wat?

Dankje voor de tips, ik denk dat ik er wel wat aan heb.
Maar tijd is er wel want ik heb nog tot geloof ik eind april of eind mei mee.
Vandaag heb ik zon mode bord gemaakt met dingen uit het h&m boek dat ik mooi vind.
Iemand nog meer tips hoe ik het kan gaan aanpakken?

Ja dat is misschien wel goed,
ik heb dat wel al maar dan op een a3.
niet erg groot dus.
het is ook alleen van de h&m maar wel inspirerend.
xxx’

Ik zou niet mn plaatjes alleen uit de H&M halen het gaat toch over mode en trends in het algemeen, ik zou juist plaatjes uit de elle en vogue halen van modeshows want dat is juist waar de inspiratie en trends uit worden gehaald (uit de modeshows van grote ontwerpers dus), niet uit de H&M gids die is daar namelijk op gebaseerd met de ‘eigen’ H&M style.

Of misschien kan je een modeshow houden met kleding die jij wel (en je ‘modellen’) wel al hebben? Dan heb je toch een modeshow, maar dan met kleren die al in het bezit zijn. Dan zoek je de mooiste/leukste/modieuze/weet ik veel wat voor kleren uit. Maak je combi’s die je op catwalk ook ziet (beetje apart enzo). Scheelt tijd en moeite, maar is wel hartstikke leuk!

Hmm.
Je kunt bijvoorbeeld als je genoeg tijd hebt voor je presentatie;

• Een powerpoint maken voor de handigheid en om plaatjes van internet ( of filmpjes! ) te laten zien
  • Als je de klas erbij moet betrekken; Modeshow! Zorg er wel voor dat je eenvoudige maar leuke combinaties hebt die men van te voren aan moet doen, dat bespaard tijd!
  • En inderdaad zoals ik hierboven al een keer las, een grote collage met allerlei foto’s :slightly_smiling_face:

Succes!

Ik doe een mode opleiding, ik heb er dus wel wat verstand van.
Ik zou niet aan zo’n modeshow beginnen, dat is veel te veel werk! Je kunt beter dan één kledingstuk maken met een proces erbij. Je begint met een thema gaat daar een mood-board van maken en zo verder, zo werken wij op school ook en zo gaat dat in de ‘echte mode wereld’ ook.
Als je vragen hebt wil ik graag helpen!

Zou het niet een idee zijn om een eigen tijdschrift te gaan maken, een beetje zoals ELLE of Vogue? Dan kan je ook op meerdere onderwerpen research doen, wat je dan ook als uren mee kan tellen. Dat lijkt me een stuk easyer dan om in mei een complete modeshow voor elkaar te hebben.

Dankje voor de reacties.
Een tijdschrift zou leuk zijn, maar ik maak al een mode tijdschrift voor een andere opdracht voor nederlands dus dan kan ik niet dit project ook inleveren bij nederlands. Toch bedankt ik denk dat ik zelf geen kleren meer ga maken, ik weet eigenlijk nog niet wat ik wel moet gaan doen, maar zelf kleren maken kost teveel tijd, en die heb ik nou eenmaal niet, dus ik moet iets simpelers verzinnen. maar wat geen idee? iemand een idee?

xxx’

maak een mooi moodboard.
kies 1 modeontwerper en laat daarin zijn/haar/hun (volgens jou) mooiste werken zien en vertel er wat over.
kies een paar outfits van je moodboard uit en ga je in die outfits verdiepen, welke stof vorm etc etc.
vertel waarom je juist die outfits hebt gekozen en waarom de ontwerper.

is dat misschien een idee? (:

Misschien wel een leuk idee!
maar ik zoek nog ff verder
toch bedankt!
<3

ik zouhet doen over hoe de mode zich in de loop van de jaren ontwikkeld heeft, en de overeenkomsten van mode van nu met de mode uit voorgaande periodes…zegmaar:P

xx

Yeaaaah`!
ik ga jurken maken!
samen met mijn moeder!
& ik ga met haar naar de markt stof kopen.
me moeder gaat me alles leren!
(A)