♥ Iemand verstand van marketing?

Voor een opdracht binnen mijn studie moet ik een innoverende dienst bedenken op het gebied van social work en aan de hand daarvan een marketingplan opstellen. We moeten uitgaan van een probleem van een specifieke doelgroep (waar liggen irritaties bij mensen, wat moet verbeterd worden?) en daar een dienst op bedenken die nog niet bestaat, of een dienst die in ieder geval iets innoverends heeft. Ook moet het zo goedkoop mogelijk. Een goed (maar helaas al bestaand) voorbeeld van zo’n dienst is het volgende. Een probleem tegenwoordig is dat oudjes zich vaak eenzaam voelen. Daarnaast zijn er veel verwaarloosde diertjes. OPLOSSING: laat oudjes voor deze diertjes zorgen. Diertje blij, oudje blij. Bovendien is dit heel makkelijk en goedkoop uitvoerbaar. Of bijvoorbeeld het koppelen van een autistische jongere aan een buddy, maar dat is natuurlijk al uitgemolken.

Het probleem is dus dat ik vastloop in mijn ideeën. Ik kan veel leuke dingen verzinnen, maar die bestaan al of zijn niet innoverend. Ik vroeg mij dus af: is hier een creatief brein die misschien suggesties heeft?

^ huh wtf :’) Hahaha, inderdaad, hoe komt dit hier? Foutje, even aan een mod melden.

Op welke doelgroep wil je je richten? Misschien is het handiger om je hier eerst op te richten en dan te kijken; ‘goh wat is het probleem hierbij’. En dan een soort oplossing voor dat probleem?

Dat is een superleuk idee! Ik weet alleen niet of het eigenlijk de bedoeling is om zo’n activiteit op te zetten, moet ik even navragen. Volgens mij moet het iets zijn wat echt met sociaal werk heeft te maken (zoals die buddy’s), niet met vrijetijdsdingen. Maar alsnog een leuk voorbeeld en ik ga even navragen!

Hmm, jongeren zijn vaak op zoek naar baantjes, dus misschien daarvoor iets? Ik kan zo concreet geen voorbeeld bedenken maar stel er is iets wat veranderd moet worden (ik denk nu aan landelijke dingen zoals de NS, afval oid (brainstorm brainstorm)), dat daar baantjes voor jongeren in vrijgemaakt kunnen worden?

Nouja dat is natuurlijk niet echt sociaal werk maar je zou het kunnen draaien tot ‘het houdt jongeren van de straat’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

He, avatar-genootje!

Ja, dat was ook mijn logica hierbij, alleen ik kan dus ook geen doelgroep bedenken waarbij er nog niet zoveel diensten bestaan. Alles bestaat gewoon al ):

Haha, precies, altijd proberen om leuke ideeën naar iets relevants te draaien!

Ah, dat is lief! Hoeft helemaal niet joh, ik hoopte gewoon op ideetjes die mensen spontaan te binnen schoten

Oh dat is wel handig zeg! Ja, ik heb het even nagevraagd aan iemand en die zegt dat het 't liefst iets ‘diepgaands’ moet zijn en niet zozeer iets dat alleen maar gezellig is. Dus echt zoiets als een platform op het internet voor jongeren met anorexia of een buddy oid, alleen dan iets wat nog niet bestaat of wat in ieder geval origineler en vernieuwender is dan hetgeen wat er al voor bestaat.