Iemand verstand van Excel?

Ik moet voor biologie een “scatterplot” maken voor de relatie tussen de lengte en de schoenmaat van 20 personen. Nou wil ik dus dat de stippen voor de meisjes een andere kleur hebben dan die van de jongens, weet iemand hoe dit moet? Ik heb vanalles geprobeerd, allerlei verschillende tabellen ingevuld, maar het lukt me echt niet.
Alvast bedankt (:

Ik wil trouwens wel alle gegevens in 1 grafiek.

oohh pfoe, dat heb ik wel geleerd in de 4e klas geloof ik, maar ik weet het niet meer, sorry!

Someone? :thinking:

ergens bij opties of opmaak volgens mij

Ik heb een heel handig ict boek ik zal eens even voor je kijken :slightly_smiling_face:

Het staat erin hoe je een grafiek moet maken maar niet met de kleur sorry.

Toch dankje voor het kijken (:

Ik heb een soort van kleine poging gedaan. Heb je excel 2007? dan zal ik het proberen uit te leggen.

Nee, 2003, maar zo heel erg anders zal dat toch niet zijn?

euh. ik heb f gekeken. Maar die van mij werkt miss. niet hetzelfde (ik heb excel 2010) maar als je op die stipjes klikt die dus een andere kleur moeten krijgen, en je klikt op de rechtermuisknop…staat daar dan ook bij jou ‘gegevenslabels opmaken’.
Ofiets in die richting??
Of je klikt op een stipje en dan op dat emmertje bovenaan en kiest een andere kleur.
Anders weet ik t ook niet. Sorrie.

en dan bedoelde ik dit emmertje:
http://i52.tinypic.com/2a94how.png

Met die paarse streep. :'D

Hmm, als ik op een stip klik worden gelijk alle stippen geselecteerd :s

Bij mij is het invoegen en dan de grafiek die je wilt. Er moet dan een stippenlijn verschijnen. Selecteer met die stippenlijn eerst alleen de meisjes. Vervolgens moet je ergens gegevens selecteren of iets in die trant zien, toevoegen klikken en dan de jongens selecteren.
Ik heb nog een oud excel 2002 boek liggen en volgens mij moet je daar idd via opmaak de kleur aanpassen. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Ik heb net nog een x gekeken. Want ik moest voor economie huiswerk vandaag ook 3 grafieken maken. Als je klikt op een zo’n stip, worden ze inderdaad allemaal geselecteerd maar als je daarna meteen nog een keer klikt op die stip, word alleen nog maar die stip geselecteerd (snappie) dan komt er bijmij vanzelf zo’n tabelletje met kleur/lettertype/emmertje etc. te staan. Maar dat is omdat het 2010 is. Bij jou moet je dan, als je die ene stip geselecteerd hebt, op het emmertje boven klikken en de gewenste kleur kiezen (roze!).
Als je snapt wat ik bedoel :'D haha succes

Aargh, dit is echt frustrerend. Stip voor stip veranderen werkt dus niet, want dan krijg ik allemaal rare cijfers in de grafiek enzo.

Whaha ik dacht dat er stond: Iemand verslaafd aan Excel?
Weet ook niet hoe dat kwam XD

Sorry errug off topic, verder ben ik gedeeltelijk digibeet dus kan ik je helaas niet helpen! ^^’

Hmm… Ik heb in de 1e al die dingen geleerd van hoe je met excel moet omgaan maar ik ben alles vergeten… Sorry!

Ik ook XD

Up (:

Waarschijnlijk heb je alle gegevens onder/bij elkaar gezet. Als je een rij met gegevens van jongens doet en een met meisjes, moet ie hem als het goed is automatisch twee verschillende kleuren ervan maken.

Kan het even niet beter uit mijn hoofd zeggen.