Iemand uit buitenland toevoegen whatsapp

Hey meiden,
Ik en een meisje uit Finland hebben al een tijd contact via mail en Kik, nu zouden we elkaar graag willen toevoegen op Whatsapp zodat we spraakmemo’s kunnen sturen.
Het probleem is dat we elkaar niet toe kunnen voegen.
Ik denk dat het probleem ligt aan dat de landcode van Finland te lang is. Onze landcode bestaat uit 2 cijfers en die van Finland uit 3, als ik dan die landcode in wil voeren denkt hij dat het derde getal het begin van het nummer is, terwijl dat nog de landcode is, als jullie snappen wat ik bedoel.
Bijvoorbeeld (Dit is niet het nummer, heb gewoon random getallen gebruikt)
+53 8412345678 , zo komt hij in mijn contacten te staan
Nu denkt hij dat de landcode +53 is

Maar het hoort zo, dan klopt de landscode wel namelijk +538
+538 412345678

Hoe los ik dit op?
Hopelijk snapt iemand het haha

Maar volgens mij is het telefoonnummer verder wel gewoon even lang, toch? Dus de landcode heeft drie cijfers en het telefoonnummer dan één minder, of niet? Ik weet ook niet waar het aan ligt… Ik heb wel een vriendin uit Finland op whatsapp, dus het zou wel mogelijk moeten zijn…

misschien gewoon het ‘06’ gebruiken? Dus dat wat hier 06 is maar dan de finse versie ervan

Laat haar een whatsappje naar jou sturen, dan is er een nieuwe chat geopend toch? En dan op voeg toe klikken. En anders heb je sowieso geen landcode nodig voor whatsapp, maar zoals hierboven, alleen het ‘06’ nummer uit finland! :slightly_smiling_face:

^ Probleem is dat zij mij ook niet kan toevoegen

En dat met dat 06 van Finland (Is daar 04) werkt niet want dan geeft het aan dat ik een landcode moet invullen :S