iemand tips voor leuke engelse of duitse boeken?

hee dames,
ik moet in de vakantie mijn engels en mijn duits gaan verbeteren, en ik vroeg me af of jullie nog leuke engelse en/of duitse boeken kennen?
als jullie leuke duitse films kennen zou dat ook super zijn.
dankjulliewell!!!:slight_smile:

animal farm

Ik heb vorige week A Thousand Splendid Suns gelezen, een echte aanrader, maar wel vrij moeilijk. Ik weet niet op welk niveau je iets zoekt?

Vorig jaar heb ik in mijn vakantie PS I Love You en Dear John gelezen, allebei erg leuk en makkelijk te volgen omdat je daar ook de film van kunt kijken (of al hebt gezien) waardoor je de grote lijnen van het verhaal sowieso al snapt.

das parfum (boek en film is daarvan, de film is er btw ook in het engels)

my sisters keeper vind ik een heel mooi boek.

ik vind de boeken van Nicholas Sparks echt super mooi. Heeft ook mijn Engels flink verbeterd :grinning:

oeehh! dankjulliewel!
ik ga morgen gelijk naar de bibliotheek :slightly_smiling_face:

@ juulxx1 ik ben niet zo heel goed in engels, maar ik wil em alsnog proberen :grinning:

Lauren Conrad boeken
Sophie Kinsella boeken
Lauren Weisberger boeken

Engels.

engels:
i heart new york/hollywood/paris van Lindsey Kelk
echte chicklits

De Night Angel trilogy van Brent Weeks is erg gaaf, maar dan moet je wel tegen blood,gore en geweld kunnen (sommige dingen in de boeken zijn wrang en keihard zeg maar).
Ik lees nu zo’n vampier-serie, echte chicklit; House of Night. Op zich best leuk. Voelt alleen wel alsof het op de vampier-hype mee wil liften en is niet echt een literair hoogstandje. Wel makkelijk te lezen.
Boeken van Jill Mansell zijn vaak ook best te doen.
Ik lees er nu een van Ian Rankin, Doors Open, maar vind die vooralsnog wat saai.

welk boek is deel 1? :blush:

Moet het ook origineel Duits/Engels zijn?

Engels: Harry Potter, Hunger Games, Percy Jackson, Artemis Fowl
Die laatste is best moeilijk in het Engels.

Voor je literatuur: 1984, Animal Farm

Duits: géén idee, ik heb geen Duits meer :3 Je zou gewoon even bij de bieb kunnen kijken.

Trouwens, volgens mij zijn er al gruwelijk veel van dit soort topics.

http://forum.girlscene.nl…ic/list_messages/202047/0

Die bijvoorbeeld. Al staat daar geen Duits, moet je even uppen en vragen naar Duitse boeken

Een goed plan is ook om een boek wat je in het Nederlands (vaak) hebt gelezen in het Engels/Duits te lezen. Als je dan iets tegenkomt wat je niet kent kan je altijd terugdenken naar de Nederlandse vertaling en zo vergelijkend verder lezen. Leer je ook veel van!

+1
Of ‘The Hobbit’ is ook een aanrader om je Engels te verbeteren. Of The Picture Of Dorian Gray.

En voor Duits: Die Leiden des jungen Werthers.
(als je die gelezen hebt, sta je zeker een streepje voor bij je leerkracht Duits)

Wil je je vraag even stellen in het algemen topic (zie de link van Pivoine)? Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Duits:

• Das Parfum - Patrick Süskind
    is ook een film van.