Iemand tips of ervaringen?

nou, het zit dus zo,
ik ben nu een aantal maanden samen met mijn vriend, en we hebben het heel leuk samen maar we zitten allebei in het examenjaar en hebben niet veel tijd. Maar volgend jaar gaat hij een jaar high school doen en ik blijf in nederland, dus moet ik hem een jaar gaan missen, maar ik vraag me af of het mogelijk is om door te gaan met onze relatie, dus heeft iemand tips of ervaringen? want ik vind hem wel echt heel leuk enzo, en het gaat heel goed tussen ons, behalve dat we niet zo veel tijd hebben.

geen ervaringen sorry, ik zou veel skypen dan :slightly_smiling_face:

hij haat skype :stuck_out_tongue:

veel msnen dan denk ik, ook al is er een tijdsverschl

Wow dat is best heftig. Ik heb geen ervaring ofzo, maar wij hebben ook zoiets, alleen blijft hij dan wel in Nederland. Maar ik denk dat het opsich wel te doen is, als jullie maar wel veel contact blijven houden. Als jullie dit aankunnen samen, kunnen jullie alles aan (:

Update:
Ondertussen is mijn vriend vertrokken, beide weten we niet wat we nu met deze situatie aan moeten, en hebben zoiets van: we zien wel hoe het loopt…

Iemand adviezen? Ervaringen? Want ik weet het echt niet…

een vriendin van mijn zus had dit ook, haar vriendje ging een jaar naar amerika, maar die zijn nog steeds samen en dat gaat prima.
zoveel mogelijk contact houden gewoon, skypen mailen hyven bellen smsen, alles, en miss in vakantie naar hem toe? of andersom.

De ex-vriendin van mijn broer ging een jaar naar Zuid-Afrika. Had toen ze vertrok hem een doos gegeven met allemaal cadeautjes die hij elke maand moest opendoen.

Maar ze heeft daar dan toch blijkbaar iemand anders leren kennen.

Naar wat ik al gehoord heb is dit soort dingen heel moeilijk en zeker voor prille relaties. En als je geen duidelijke afspraken hebt gemaakt… tja… Ik weet het niet, maar bereid je toch voor op de kans dat ofwel hij iemand anders leert kennen, ofwel jij. Of dat een van jullie beide niet meer verliefd is als hij terugkomt.

Huh, skype is gewoon bellen alleen dan via de computer en je kan elkaar evt ook zien? Snap niet echt wat je daar aan kunt haten, ik vind het juist wel leuk als een bekende ergens anders zit.
Toch raad ik skypen aan, haha! Verder is het sowieso ook wel leuk om af en toe brieven of kleine cadeautjes naar hem te sturen? Handgeschreven brieven zijn altijd leuk om te krijgen! Verder heb ik geen ervaring ofzo, m’n zus zit wel eens voor meerdere maanden in het buitenland, maar dat is toch anders dan je vriend. Ik hoop dat het stand kan houden voor jullie!

tsjah… zei ik hem ook al… maar hij doet het maar gewoon hoor! (A)

just give it a try!

ik heb mn vriend nu bijna 2 maanden moeten missen voor de zomervakantie ook bijna zelfde verhaal, ik naar amerika, hij in nederland… maar 2 maanden is niet zo zwaar als een jaar…
ik zou het niet kunnen…

je hebt hier wss niks aan, beschouw het maar als een upje!

Voor mij zou het niet lukken.