iemand 'Omtrent Deedee' gelezen?

hallo
heeft iemand dit boek gelezen van Hugo Claus
er zit een thema ‘incest’ in, maar ik kan niet goed achterhalen tussen wie dat nu is.

iemand een idee?

Ik heb het boek niet gelezen, maar ik dacht dat er over het boek ‘de Metsiers’ van Hugo Claus gezegd werd dat er incest in voor kwam. Maar dit is door de lezers ervan gemaakt, en niet door Hugo Claus zo bedoeld (dacht ik). Misschien is dat bij dit verhaal wel hetzelfde.

Ik ben nu ‘De geruchten’ aan het lezen en ik denk dat je het in de kleine dingen moet zoeken. Ik dacht het in dit boek ook al op te merken; de zoon voelt zich volgens mij aangetrokken tot zijn moeder, al wordt dit niet met woorden gezegd. Ik ben pas bij bladzijde 60 maar een gedachte van de zoon was zoiets als: Ik wilde dat ze haar voeten op mijn knieen zou leggen en dat ik voor altijd naar haar kon kijken(!?). Ik weet de zin niet meer precies maar zo’n gedachten komen er geregeld in voor. Misschien komt in het boek ‘Omtrent Deedee’ ook wel zoiets voor en wordt het niet uitgesproken.

ja ik heb in recensies gelezen over Deedee en claude, maar dit ging over de film ervan. en deze is niet precies hetzelfde.
zelf dacht ik dat het tussen albert en claude ging.
maar ik weet het niet zeker.

Ik las voor een opdracht voor school het boek ‘Omtrent Deedee’ van Hugo Claus. Ik vond het een zeer moeilijk boek om te lezen, dit ligt voornamelijk aan de schrijfstijl van Hugo Claus. Hij gebruikt heel lange zinnen die het voor mij moeilijk maken om mijn aandacht erbij te houden. Ik had vaak het gevoel dat ik, in het midden van een zin, niet meer wist hoe die zin eigenlijk begon. Ook gebruikt hij meer oude woorden of schrijft hij in plaats van ‘jij’, ‘Gij’.
Het verraste me uiteindelijk wel omdat je zoveel te weten komt van één familie. Iedereen kan er zich daarom ook op één of ander moment wel in terug vinden. Zoals in de werkelijkheid heeft elke familie wel eens problemen en discussies, dat is goed weergegeven in het verhaal.
De hoofdstukken zijn geschreven uit de verschillende perspectieven van een familie en dat is wel heel aangenaam. Zo kom je erachter wat er zich in ieders gedachten afspeelt.