Iemand nog suggesties?

Voor wat ik voor mijn verjaardag moet vragen? Van mijn oom en tante krijg ik een parkiet. Maar nu zitten mijn moeder en vader te zeuren wat zij moeten geven (Gescheiden ouders dus 2 cadeau’s.) En marco mijn iritante toekomstige stiefvader wil ook wat weten. + mijn opa en oma van mijn moeders kan en van mijn vaders kant.

Dus iemand suggesties? Want ik ben vrijdag al jarig en heb nog geen idee.
-
-
-

Geld? Dan kan je altijd zelf iets kopen

Mijn interessen zijn muziek en dieren. En geld vinden mijn ouders afgezaagd heb ik ook al voorgesteld.

misschien wel geld… dan kun je bijvoorbeeld sparen om naar een muziek-concert te gaan, van dat verjaardag en zelf bijgelegd geld!

Geld, dat kan wel afgezaagd zijn, maar he, het is jouw verjaardag.

Vraag cd’s? Of platen! (als jullie een platenspeler hebben, sommige ‘nieuwe’ albums worden ook op vinyl uitgegeven). Je kunt posters vragen van favoriete bands/artiesten? Of T-shirts? Ik weet niet of je van muziek maken houdt, maar anders kun je ook een mondharmonica, of een blokfluit, of een ukelele of zoiets vragen. Een klein ‘meeneembaar’ instrument om overal een beetje muziek te maken?
En je kunt misschien ook kleding vragen? Leuke broek, of schoenen, die net buiten je budget vallen en dan aan je vader/moeder voor je verjaardag vragen?

Concert kaartjes voor een artiest die je gaaf vindt?

• dingetjes voor de parkiet? zeg maar speeltjes of een mooie kooi ofzo.
  • een beeldje van een dier misschien? bijv. een olifant, die brengt namelijk geluk.
  • kaartjes voor dierentuin/dolfinarium, als je daar van houdt want kan ook begrijpen dat je dat dan zielig vindt als je juist van dieren houdt :wink:
  • een boek/biografie van je lievensband/artiest?
  • verder kan ik niet echt wat bedenken behalve al de dingen uit vorige reacties als cd’s e.d.