wij moeten binnenkort een toneel stuk opvoeren,
het is een solo toneel stuk & het moet ongeveer vijf minuten duren,
je moet het publiek heel erg raken, kippenvel opwekken,
of het publiek laten huilen,
hebben jullie tips of een goed onderwerp?
Een heftig onderwerp, wat iedereen kent. Misschien Anne Frank zoiets?
Of een stuk waarmee veel mensen zich mee kunnen identificeren.
maar ik kan moeilijk doen alsof ik annefrank ben…
het moet zegmaar meer een probleem zijn wat nu afspeelt wat iedereen zou kunnen overkomen maar wel heel heftig is, ken iemand deze opdracht of zou hij een tip hebben?
verkrachting
moord
zelfmoord
verwaarlozing
Precies, je ouders mishandelen je, je broer verkracht je, klaar!
Beetje op een goede manier het script schrijven waardoor je de emoties opwekt.
Mishandeling?
liefdesverdriet
of je moet juist eerst beginnen met hoe gelukkig je was bijvoorbeeld dat je eindelijk voor je gevoel de liefde van je leven hebt gevonden maar dat t thuis bi hem niet lekker blijkt te gaan en dat ie dan een overdosis heeft genomen ofzo
oke dit klinkt echt heel gtst-achtig XD
geeft niet moet juist heel erg gtst achtig zijn lekker veel drama, alleen ik vind de opbouw zo moeilijk…
Je ouders zijn overleden? Als ik daar aan denk moet ik al bijna huilen? Enorm gepest op school? (denk aan dat carry slee boek) Een meisje bij mij op school speelde dat ze overgewicht had en dat ze daar heel erg mee zat, depressief, dat wat ook erg goed! Maar succes, ik weet hoe lastig het is! Ik moest twee jaar terug ook een monoloog houden van 5min. Dat klinkt kort, maar als je in je eentje op het toneel staat duurt dat erg lang!
doe anders een stukje na van dat meisje met de zwafelstokjes… Dat vond ik heel zielig ^^
of je moet iets vinden wat je zelf al heel erg raakt. zodat je zelf met die emotie al speelt.
zowieso zijn solo’s enzo al vet moeilijk en dan ook nog een emotionele :S
wel succes!
haha ik speel meestal de enorme gek XD nu weer
ik heb nu bedacht dat mijn zusje binnekomt ze vertelt enthousiast over haar goeie cijfer of vriendje of iets in die richting, en dan vraag ik of ze het al aan mama heeft vertelt en dan komen we er langzaam op dat ze ons verwaarlozen. heeft iemand nog aanmerkingen tips? heel erg bedankt voor de anderen reacties in iedergeval!
en ook een goede liedje bij het ‘ergste’ moment gebruiken
Clearwater van JR Richards is een goed liedje als je een stervende /sterfmoment wilt spelen
Doe alsof iemand kanker heeft en daar ook aan sterft, dat roept bij veel mensen wel iets op denk ik.
dat wou ik net gaan zeggen
klein onschuldig meisje die kanker heeft en uiteindelijk sterft?
Of iemand die wees is omdat de ouders verslaafd zijn…