iemand interviewen

hey,

ik heb binnenkort pso week bij ons op school dat is een week waarin je moet laten zien wat voor beroep je wil gaan doen. we moeten dan ook iemand interviewen maar niemand die ik ken doet hetzelfde beroep als ik. ik wil graag modeontwerpster worden. het interview is een lijst met zo’n 15 vragen. ik wil het interview graag houden via de mail.
kent iemand misschien iemand met dat beroep die ik kan interviewen?
het mag ook iemand zijn die in de richting is van de mode.

Vraag eens rond in je sociale omgeving. Kijk op het internet. Waarom wil je die vragen via de mail sturen? Dat is geen (fatsoenlijk) interview in mijn ogen, plus je leert er amper iets van

misschien dat je bij een naaiattelier kunt kijken, of een hobby winkel waar ze stoffen hebben. Misschien niet het modeontwerpster wat je bedoelt maar wel de kleine vorm ervan zegmaar.

bedankt maar ik heb al op feestjes rondgevraagd met oud en nieuw en niemand kent iemand. ik ga binnenkort maar eens naar de stoffenzaak waar ik misschien iemand kan interviewen.

als dit echt niet lukt is het misschien een optie om iemand te interviewen in een richting die jij ook leuk vindt. Er zijn inderdaad niet heel veel mensen die modeontwerper zijn wat het natuurlijk lastig maakt om iemand te vinden met dat beroep.
Als je iets anders leuk vindt, kan je misschien met je docenten overleggen of dat ook mag. Zij zullen er ook wel begrip voor hebben dat zomaar iemand in de mode vinden niet makkelijk is.

precies wat ox zegt, of interview juist iemand met een beroep waar je eigenlijk niet veel vanaf weet, maar wel interessant klinkt.

Maak een oproep aan op facebook!

Is er bij jou in de buurt nergens een school waar je kunt studeren voor modeontwerpster of een plaats waar ze er cursussen over geven? Dan kun je desnoods die school eens mailen en vragen of je een aantal vragen kunt stellen aan een docent oid.