iemand ideeën pws beeldende vormgeving met N-profiel?

oké, ik ben hier best wel laat mee eigenlijk maar dat kwam doordat het een heel geregel was met het samenstellen van de groepjes voor pws bij ons op school. ik heb dus een N-profiel en mijn partner een M-profiel en daar lopen we een beetje op vast. we hebben beeldende vormgeving als profielvak gekozen omdat we dat allebei hebben, maar er moet een exact vak mee gecombineerd worden omdat ik anders niet aan de eisen voor het pws voldoe (met een N-profiel ben je verplicht een exact vak te gebruiken).

we moeten dus beeldende vormgeving combineren met scheikunde, natuurkunde, biologie of wiskunde.
we dachten zelf aan anatomie (biologie) en dan dat verwerken in modelschetsen
of ivm natuurkunde misschien een minilichtinstallatie voor een concert bouwen?
maar hebben jullie hier nog ideeën voor misschien?

Je kunt ook kunst in combinatie met wiskunde doen, had ik zelf ook wel willen doen. Er zijn in schilderijen allerlei wiskundige berekeningen te ontdekken. Zo is er altijd een punt in een schillderij waar het oog naar getrokken wordt en daar schijnt dan een hele formule voor te zijn. Daar is een naam voor, maar ik kan er even niet opkomen. Je eigen ideeen klinken ook erg interessant, bij die lichtinstallatie zou je misschien kunnen nagaan hoever je die lampen van het podium afmoet zetten en dat je dat via een natuurkundige formule onderbouwd? Ik weet niet of je daar een heel pofielwerkstuk over kan schrijven:p Misschien hebben je leraren nog tips?

ik weet niet of daar echt een formule voor is…
maar dat hangt toch gewoon samen met kleurgebruik/compositie/lichtdonkercontrast enzo? ik weet niet of daar echt wiskunde bij komt kijken.
overleggen met een docent is sowieso wel handig denk ik:$
maar als iemand nog ideeën heeft? laat maar horen!!

Google eens naar Escher, kan je prima kunst met wiskunde combineren. Escher werd zelf ook geïnspireerd door wiskunde trouwens :wink: Oude klasgenoten hadden dat ook gedaan, over Escher, dus je zou dat kunnen proberen?

dát is wel een goeie! ik heb wel eens een schilderij gemaakt op basis van één van zijn werken
maar ga je dan niet algauw in op geschiedenis van de kunstenaar?
ik ga wel ff kijken en overleggen :grinning: